• Meediapilt
  • TööstusEST
  • Põllumehe Teataja
  • Reklaami
  • Telli ajakiri
  • Telli uudiskiri
Ehitusest
No Result
Vaata kõiki tulemusi
  • Esileht
  • Teemad
    • Kõik
    • Aasta nominendid
    • Arvamus
    • Digitaliseerimine
    • Ehitusettevõtjad
    • Ehitusmaterjalid
    • Energia
    • Eriolukord
    • Ettevõte
    • Haridus
    • Huvitav objekt
    • Katuse-ehitus
    • Kogemus
    • Kriis
    • Küte ja ventilatsioon
    • Mess
    • Nõuanne
    • Podcast
    • Portree
    • Probleem
    • Puit
    • Seadus
    • Sisearhitektuur
    • Sisuturundus
    • Sündmus
    • Teadus
    • Teedeehitus
    • Terminivara
    • Tööohutus
    • Ülevaade
    • Ümarlaud
    Ehitusvaldkonna otsustajad: Eesti peab püsima mängus

    Ehitusvaldkonna otsustajad: Eesti peab püsima mängus

    Aasta ehitaja 2023 Veiko Seliste

    Veiko Seliste: Narva koolihoone ehitamine kujunes elukooliks, kuidas kriisides toime tulla

    Maarjamõisa meditsiinilinnaku tööga on aasta ehitaja nominendid Nordecon AS ehitusjuht Rauno Rausk ja Embach Ehitus OÜ ehitusjuht Ain Rebane. Foto: Timo Arbeiter

    Tartu Ülikooli Kliinikumi Maarjamõisa meditsiinilinnak: eeskujulik töö

    Mustamäe Riigigümnaasium. Foto: Aasta ehitaja 2023 konkurss

    Tõnu Madissoon: Mustamäe Riigigümnaasium pakkus väljakutseid

    Narva riigigümnaasium: unikaalne ja efektne. Foto: Sixten Sepp

    Narva Riigigümnaasium: huvitav, ent keeruline projekt

    Aasta ehitusinsener 2023 ning aasta parim rajatise ehitusprojekt 2023 tiitli sai Estkonsult OÜ projekteerija Priit Põldre Paldiski LNG-haalamiskai konstruktsioonide projekteerimise eest. Foto: aasta ehitusinseneri konkurss

    Valmis sai unikaalne sadamarajatis sajaks aastaks

  • Liitude uudised
  • Väljaanded
  • Blogid
    • Kõik
    • Teede Tehnokeskuse blogi
    Proovivõtt materjalide hindamiseks olgu korrektne. Segu kvaliteedi hindamine on täppistöö. Foto: Teede Tehnokeskus AS

    Proovivõtt materjalide hindamiseks olgu korrektne

    Ringlussevõetud asfalt. Foto: Teede Tehnokeskus

    Ringlussevõetud asfalt

    Foto: Teede Tehnokeskus

    Mida teha kui toodang praak?

    Asfalt laguneb. Foto: Teede Tehnokeskus

    Uus asfalt, aga juba laguneb! Miks nii? Kuidas edasi?

    boonussüsteem

    Asfalteerimistööde boonussüsteem – kulu või investeering?

  • Kolleegium
  • Toimetus
  • Digitaalehituse podcast
    • E-ehitus kui e-riigi uus edulugu
    • Digiehitus Eesti vaatest
    • Tehisintellekt ehituses
    • ConTech ettevõtlus
    • Uus hankevorm: allianss
    • Kuidas defineerida digikaksikut
    • BIMi kasutamine kinnisvara korrashoius
Ehitusest
  • Esileht
  • Teemad
    • Kõik
    • Aasta nominendid
    • Arvamus
    • Digitaliseerimine
    • Ehitusettevõtjad
    • Ehitusmaterjalid
    • Energia
    • Eriolukord
    • Ettevõte
    • Haridus
    • Huvitav objekt
    • Katuse-ehitus
    • Kogemus
    • Kriis
    • Küte ja ventilatsioon
    • Mess
    • Nõuanne
    • Podcast
    • Portree
    • Probleem
    • Puit
    • Seadus
    • Sisearhitektuur
    • Sisuturundus
    • Sündmus
    • Teadus
    • Teedeehitus
    • Terminivara
    • Tööohutus
    • Ülevaade
    • Ümarlaud
    Ehitusvaldkonna otsustajad: Eesti peab püsima mängus

    Ehitusvaldkonna otsustajad: Eesti peab püsima mängus

    Aasta ehitaja 2023 Veiko Seliste

    Veiko Seliste: Narva koolihoone ehitamine kujunes elukooliks, kuidas kriisides toime tulla

    Maarjamõisa meditsiinilinnaku tööga on aasta ehitaja nominendid Nordecon AS ehitusjuht Rauno Rausk ja Embach Ehitus OÜ ehitusjuht Ain Rebane. Foto: Timo Arbeiter

    Tartu Ülikooli Kliinikumi Maarjamõisa meditsiinilinnak: eeskujulik töö

    Mustamäe Riigigümnaasium. Foto: Aasta ehitaja 2023 konkurss

    Tõnu Madissoon: Mustamäe Riigigümnaasium pakkus väljakutseid

    Narva riigigümnaasium: unikaalne ja efektne. Foto: Sixten Sepp

    Narva Riigigümnaasium: huvitav, ent keeruline projekt

    Aasta ehitusinsener 2023 ning aasta parim rajatise ehitusprojekt 2023 tiitli sai Estkonsult OÜ projekteerija Priit Põldre Paldiski LNG-haalamiskai konstruktsioonide projekteerimise eest. Foto: aasta ehitusinseneri konkurss

    Valmis sai unikaalne sadamarajatis sajaks aastaks

  • Liitude uudised
  • Väljaanded
  • Blogid
    • Kõik
    • Teede Tehnokeskuse blogi
    Proovivõtt materjalide hindamiseks olgu korrektne. Segu kvaliteedi hindamine on täppistöö. Foto: Teede Tehnokeskus AS

    Proovivõtt materjalide hindamiseks olgu korrektne

    Ringlussevõetud asfalt. Foto: Teede Tehnokeskus

    Ringlussevõetud asfalt

    Foto: Teede Tehnokeskus

    Mida teha kui toodang praak?

    Asfalt laguneb. Foto: Teede Tehnokeskus

    Uus asfalt, aga juba laguneb! Miks nii? Kuidas edasi?

    boonussüsteem

    Asfalteerimistööde boonussüsteem – kulu või investeering?

  • Kolleegium
  • Toimetus
  • Digitaalehituse podcast
    • E-ehitus kui e-riigi uus edulugu
    • Digiehitus Eesti vaatest
    • Tehisintellekt ehituses
    • ConTech ettevõtlus
    • Uus hankevorm: allianss
    • Kuidas defineerida digikaksikut
    • BIMi kasutamine kinnisvara korrashoius
  • Reklaami
  • Telli ajakiri
  • Telli uudiskiri
No Result
Vaata kõiki tulemusi
Ehitusest
No Result
Vaata kõiki tulemusi
aasta betoonehitis 2023

Asfaltsegude ja täitematerjalide standardid uuenesid

autor: Oliver Kiisler, Taristoni tootmisosakonna juhataja
mai 2021
Kategooria: Teedeehitus, EhitusEST mai 2021
Asfaltsegude ja täitematerjalide standardid uuenesid. Foto: Shutterstock

Foto: Shutterstock

Veebruaris 2021 jõudis võidukasse finišisse täpselt 3 aastat varem alanud standardite EVS 901-1 ja EVS 901-3 uuendusprotsess, kui lõpuks jõustus asfaltsegude standardi uustöötlus EVS 901-3:2021.

Juba pisut varem, 2020. aasta septembris, oli jõustunud ka täitematerjalide standardi uustöötlus EVS 901-1:2020. Standardite uuendamisprotsessi viis läbi Asfaldiliidu ja Maanteeameti (tänase nimega Transpordiamet) ühine töörühm käesoleva artikli autori juhtimisel.

EVS 901-1 ja EVS 901-3 eelmised versioonid võeti vastu 2009. aastal ja nendesse ei olnud kogu kehtivusperioodi jooksul tehtud mitte ühtegi muudatust. Uute redaktsioonide tähtsamad muudatused puudutavad eelkõige lubatavate täitematerjalide omaduste nõudeid ning asfaltbetoonsegude sõelkõveravälju. Nõuete muutmisel on eeskuju võetud Põhjamaade kehtivatest normidest ja nõuetest, mida on vajadusel kohandatud meie olude ja praktikaga.

Möödunud aastate jooksul sai selgeks, et on hädavajalik täpsustada eelkõige kehtivaid täitematerjalide geomeetriliste omaduste nõudeid. Teatavasti tarnitakse praktiliselt kogu Eestis kasutatav tardkivikillustik meile Põhjamaadest. Sealsed karjäärid on kohandanud oma tootmise kodumaiste normide ja nõuete järgi.

Lisaks sellele, et nii mõnigi geomeetrilise omaduse nõue oli põhjendamatult range, omamata samal ajal ka reaalset positiivset mõju segude kvaliteedile, olime ka silmitsi tõsiasjaga, et Eesti turu jaoks ei olnud valdav enamus Põhjamaade täitematerjalide tootjaid nõus oma tootmisprotsessi kohandama või oleks selline kohandamine materjali maksumust ebaproportsionaalselt tõstnud. Seetõttu olid meie asfaltsegude tootjad tihti valikute ees, kus tugevusomaduste poolest igati sobilik tardkivikillustik tuli jätta kõrvale, sest meil kehtivad geomeetrilised nõuded on karmimad kui Põhjamaades või tuli mõnel juhul hakata piltlikult ise täitematerjali tootjaks, nimetades fraktsioone ümber meie nõuetega kooskõlas olevateks.

Taltech

Olulisemad muudatused

Nõuete korrigeerimisel ja kategooriate valimisel lähtusime eeldusest, et nende muutmised ei tooks kaasa negatiivset mõju asfaltsegude lõppkvaliteedile. Muutunud nõuete keskkonnas on tootjal segu projekteerimise faasis võrrelduna varasemaga rohkem vabadust valida erinevaid lähtematerjale ja varieerida segu terakoostist, saavutamaks segu kestvus- ja toimivusomaduste seisukohalt paremat lõpptulemust.

Üldise põhimõttena on korrigeeritud ja vähendatud kõikide segude sõelkõveraväljade kirjeldamiseks kasutatavate sõelte arvu. Ka on uues standardi versioonis nüüd kehtestatud numbrilised nõuded deformatsiooni- ja kulumiskindluse näitajatele. Varasemas versioonis olid need näitajad deklareeritavad väärtused ehk otsest numbrilist nõuet ei eksisteerinud.

Asfaltbetoonsegude sõelkõveraväljad läbisid ka põhjalikuma uuenduskuuri, eeskuju sai võetud Põhjamaade sarnastest segudest. Lubatud väljad on tehtud võimalikult laiaks eesmärgiga võimaldada tootjatele laiemaid valikuvariante asfaltsegu toimivuse saavutamiseks. Kõikide asfaltbetoonsegude minimaalsed sideaine sisaldused on varasemaga võrreldes jäänud samaks. Nagu ka varem, on AC surf ja AC bin tüüpi segude sama täitematerjali terasuuruse ülemise mõõdu D-ga sõelkõveraväljad identsed ning lubatud minimaalne sideaine sisaldus on vastavatel AC bin segudel 0,2% võrra väiksem. Kui AC surf ja AC bin tüüpi segude sõelkõveravälju on laiendatud nn jämedamas suunas, võimaldamaks eelkõige lihtsamini tagada deformatsioonikindluse nõuete täitmist, siis AC base tüüpi segude sõelkõveravälju on vastupidi laiendatud nn peenemas suunas ning lubatud jäävpoorsuse väärtusi on toodud allapoole, et vähendada segu terastikulise segregeerumise ohtu ning muuta segusid pisut tihedamaks.

Killustikmastiksasfaltsegude lubatud sõelkõveraväljad on jäänud varasematega võrreldes sarnaseks, tehtud on vaid mõned kosmeetilised muudatused. Kõikide killustikmastiksasfaltsegude minimaalseid sideaine sisaldusi on varasemaga võrreldes vähendatud 0,2% võrra.

Olulise muudatusena on killustikmastiksasfaltsegudes lubatud kasutada fraktsioneerimata täitematerjali, mille D ≤ 5,6 mm. Varasemas redaktsioonis oli fraktsioneerimata täitematerjali kasutamine sootuks keelatud ning lubatud oli vaid peentäitematerjali kasutamine. Liiva kasutamine killustikmastiksasfaltsegudes polnud lubatud ka varem ja pole seda ka uue redaktsiooniga.

Muudatused segude valikus

Uuest standardi redaktsioonist jäi välja AC 4 surf segu ning lisandus uuena AC 8 bin segu. AC 8 bin segu on ette nähtud kasutamiseks tasanduskihtide rajamisel ja hüdroisolatsiooni kaitsekihina, näiteks sildadel ja viaduktidel. Ka AC 4 surf segu leidis varem kasutust hüdroisolatsiooni kaitsekihina, näiteks sildadel ja viaduktidel. Tänaste hüdroisolatsioonimaterjalide puhul ei ole vajalik kasutada nii peeneteralist segu, millega kaasnevad deformatsioonikindluse probleemid.

Edaspidi on võimalik hüdroisolatsiooni kaitsekihis kasutada jämedateralisemaid segusid. Eraldi juhiks projekteerijate tähelepanu sellele, et hüdroisolatsiooni kaitsekihti tuleb valida AC bin tüüpi segud, mille nõuded ja omadused on selleks sobivaimad.

Praegu laialt levinud praktika AC surf segude kasutamiseks hüdroisolatsiooni kaitsekihis ei ole kohane, sest AC surf segude nõuded on valitud lähtuvalt nende sobivusest kulumiskihtidesse. Hüdroisolatsiooni kaitsekiht ei ole kulumiskiht!

Asfaltbetoonsegude koosseisus on nüüd lõpuks standardi tasemel reguleeritud ka aastakümneid ilma konkreetsete nõueteta kasutatud nn poolgraniitsegu või 45%-graniidisisaldusega segu (heal lapsel mitu nime). Aja jooksul on selle segu aluseks olevat 45% graniidisisalduse nõuet väga erinevalt ja loominguliselt tõlgendatud. Nüüd on paigas, et nõutud 45%-list graniidisisalduse määra tuleb täita selliselt, et alustada tuleb just mõõdult suurimast fraktsioonist ja liikuda väiksemate fraktsioonideni kuni täitematerjali sisalduse 45% nõude täitumiseni segus.

Kui killustikmastiksasfaldi, valuasfaldi ja dreenasfaldi segumarkide osas muudatusi ei toimunud, siis nn tehase mustsegude juures loobuti väiksema teramõõduga MSE 8 ja MSE 12 segudest ning juurde lisandus MSE 32.

Veel mõned täiendused

Uudse lähenemisena on standardisse lisatud sideaine sisalduse Bmin väärtuse korrigeerimine lähtuvalt teebituumeni margist. Enimlevinud teebituumeni margi 70/100 korral midagi korrigeerida pole tarvis, kuid sellest jäigema teebituumen 50/70 puhul tuleb Bmin väärtust suurendada ning pehmemate teebituumenite 100/150 ja 160/220 puhul vähendada.

Kuna viimastel aastatel hakkas Transpordiameti objektidel üha enam levima pehmemate teebituumenite kasutamine, siis oli selline muudatus vajalik, et tagada tootjatele täiendav võimalus täita kehtestatud deformatsioonikindluse nõudeid. Polümeermodifitseeritud bituumenite kasutamisel bituumeni margist tulenevat korrigeerimist ei teostata.

Asfaltsegude standardiga kehtestati ka minimaalsed ja maksimaalsed tehnoloogilised kihipaksused, mida iga segumargi korral on lubatud paigaldada. Kui projekt näeb ette maksimaalsest lubatavast kihist paksema kihi, tuleb see paigaldada vähemalt kahes kihis, ja kui minimaalsest lubatavast õhema, siis sellist kihti paigaldada ei ole lubatud.
Nendele kihipaksustele peaksid teravdatud tähelepanu pöörama ka projekteerijad, et nad valiksid oma projektidesse vastavatele kihipaksustele sobivad segumargid, et ehitajad ei seisaks objektil silmitsi olukorraga, kus projektiga nõutud kihipaksusega segu ei pruugigi olla võimalik standardi järgi paigaldada.

Kommentaar: Vastupidavamate katendite lootus

Janek Hendrikson, Transpordiameti teehoiu arendamise osakonna juhataja

Transpordiametile annab uus EVS 901-3 võimaluse tellida riigiteedele loodetavalt vastupidavamaid asfaldist katendikihte. Võrreldes varasemaga on laiendatud nõudeid täitematerjalidele, mis annab tootjatele võimaluse kasutada laiemat lähtesortimenti, kui ta suudab tagada lõpptoote püsivusomadused, nagu näiteks deformatsiooni- ja kulumiskindluse. Uues standardis on rõhk lõpptoote omaduste kontrollil, mida ka asfaltsegu projekteerija peab hakkama arvestama.

Rõhutame, et soovitud lõpptoote omaduste saavutamiseks ei piisa alati standardis toodud lähtematerjalide minimaalsetest omadustest, seda ja muid riigiteedele olulisi erisusi on sätestatud Transpordiameti uues asfaldist katendikihtide ehitamise juhises.

Sildid: asfaltstandardteedeehitusTranspordiamet
ShareTweetShareSend
Eelmine artikkel

Ristmikuehitus muudab Tartus liikluskorraldust

Järgmine artikkel

Raimo Undi võimatu missioon – Eesti teehoiutehnika ümbersünd

Seotud artiklid

Aadu Lassi inseneripreemia pälvis Taavi Tõnts ja elutööpreemia Enn Raadik. Foto: Jakob Meier/Transpordiamet
Teedeehitus

Aadu Lassi nimelise teedevaldkonna auhinna pälvisid Taavi Tõnts ja Enn Raadik

Transpordiamet
EhitusEST november 2023
Transpordiamet ja INF Infra OÜ sõlmisid lepingu Sindi-Lodja silla projekteerimiseks ja ehitamiseks allianssmudelit kasutades. Fotol Sindi-Lodja sild. Foto: Transpordiamet
Teedeehitus

Eesti esimene alliansshanke leping sai sõlmitud

Transpordiamet
Teedepäev. Foto: Shutterstock
Teedeehitus

Tulekul teedepäev

Eesti Taristuehituse Liit
EhitusEST oktoober 2023
Tarmo Trei: vajame stabiilset rahastust ja pikka plaani. Eesti Taristuehituse Liidu juht Tarmo Trei toob esile, et taristusse investeeritud miljon eruot toob sellest riigile maksudena tagasi 30–40% ja loob 15 töökohta. Foto: Raul Mee
Teedeehitus

Tarmo Trei: vajame stabiilset rahastust ja pikka plaani

LIIVI TAMM
EhitusEST juuni 2023
Fotol vasakult Indrek Pappel, Tarvi Kliimask, Priit Kuldsaar, Andres Gailit, Jüri Läll ja Marek Koit. Pildilt puudub Veiko Veskimäe, kes oli samal ajal Pärnu juhtimiskonverentsil, kus ta kuulutati tiitli „Parim juht 2023” võitjaks.
Teedeehitus

Taristuehituse liidul uus juhatuse esimees

Eesti Taristuehituse Liit
EhitusEST juuni 2023
Kasulik veebileht neljarajalised.ee
Teedeehitus

Kasulik veebileht neljarajalised.ee

Eesti Taristuehituse Liit
EhitusEST juuni 2023
Järgmine artikkel
2020. aasta Aadu Lassi teedevaldkonna elutööpreemia laureaat Raimo Unt. Foto: Markus Sein

Raimo Undi võimatu missioon – Eesti teehoiutehnika ümbersünd

Ajakirja eelmine number siin:

EhitusEST november 2023

Remondi ja ehita suvi 2023

Remondi ja ehita suvi 2023

Sisuturundus

Aasta puitehitis 2023 on Pelgulinna Riigigümnaasium: nii suures mahus ei ole avaliku hoone puhul puitu seni Eestis kasutatud. Foto: Aasta puitehitis 2023 konkurss / Tõnu Tunnel

Pelgulinna Riigigümnaasium – näide, miks ja kuidas ehitada puidust

29/11/2023
Svētupe mõisa uus hingamine. Bauroc toob lugejateni väärika mõisa taastamise õpetliku loo. Foto: Liga Treja

Svētupe mõisa uus hingamine

12/10/2023
Augusti lõpus toimus Tartu Ülikooli Pärnu kolledžis rahvusvaheline digitaalehituse häkaton AEC Baltic Digital Construction Hackathon.

Digiehituse häkatonil häkiti ehitussektori probleeme – pakutud lahendused on nutikad

12/10/2023
Peitkinnitusega profiilplekk Klassik, Toode AS

Moodne klassika – peitkinnitusega profiilplekk Klassik

27/06/2023
Lahendus roheliseks muutunud fassaadidele

Lahendus roheliseks muutunud fassaadidele

27/06/2023
Digitaalehituse klastri podcast
Digtiaalehituse klastri podcast
Digtiaalehituse klastri podcast
Digiehitus Eesti vaatest
00:00 / 1:03:25
Share
Link
Embed
  • Digiehitus Eesti vaatest

    Digiehitus Eesti vaatest

    Apr 3, 2023 • 1:03:25

    Digitaalehituse klastri taskuhäälingu avasaate külalised on Tiit Hion, Hele-Mai Metsal ning Kaia Kirs. Saadet juhib Jaan Saar. Tunni jooksul avatakse huvilistele digiehituse olemus ning tutvustatakse valdkonna arenguid Eestis. Taskuhääling valmib koostöös Tallinna Linnaga, Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumiga, BuildESTiga ning teiste klastri koostööpartneritega.  Jälgi ka Digitaalehituse klastri kanaleid Facebookis, Instagramis ja Linkedinis, liitu uudiskirjaga aadressil: https://digitaalehitus.ee/kuukiri/.  Projekti toetab Ettevõtluse Arendamise Sihtasutus (EAS) Euroopa…

  • E-ehitus kui e-riigi uus edulugu

    E-ehitus kui e-riigi uus edulugu

    Apr 17, 2023 • 1:04:57

    Digitaalehituse klastri teise episoodi külalised on ehituse asekansler Ivo Jaanisoo, Ehituse e-hüppe programmijuht Regina Viljasaar-Frenzel ning ehitusekspert Jüri Rass. Saadet juhib MKMi digiehituse valdkonna juht Jaan Saar. Teises saates tutvustatakse e-riigi edusamme ning plaane digiehituse kui ka laiema ehitussektori raames. Taskuhääling valmib koostöös Tallinna Linnaga, Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumiga, BuildESTiga ning teiste…

  • Tehisintellekt ehituses

    Tehisintellekt ehituses

    Jun 1, 2023 • 1:04:12

    Digitaalehituse klastri taskuhäälingu kolmanda episoodi külalised on Nordeconi digilahenduste projektijuht Risto Vahenurm ning Skepast ja Puhkimi BIM insener Eno Lints. Saadet juhib MKMi digiehituse valdkonna juht Jaan Saar. Saates arutatakse palju haibitud tehisintellekti üle – seda nii üldises, kui ehitussektori võtmes. Lisaks tutvustatakse Nordeconi AI pilootprojekti, kui ka algorütme, mis…

  • ConTech ettevõtlus

    ConTech ettevõtlus

    Sep 4, 2023 • 1:07:51

    Digitaalehituse klastri taskuhäälingu neljanda episoodi külalised on Remato tegevjuht Ranno Käomägi, Bauhubi tegevjuht Teet Parts ning Iffenti asutaja Paavo Pärn. Saadet juhib Kliimaministeeriumi digiehituse valdkonna juht Jaan Saar. Saates selgitatakse lähemalt, mis on ConTech ettevõtlus ning kuidas leida ConTech Startupile investoried? Arutletakse, miks on ehitussektoris vähem innovatsiooni kui mõnes muus…

  • Uus hankevorm: allianss

    Uus hankevorm: allianss

    Sep 28, 2023 • 1:09:08

    Digitaalehituse klastri taskuhäälingu viienda episoodi külalised on BrainTeam OÜ konsultant ja koolitaja Sulev Senkel ning Transpordiameti ida teehoiu osakonna juhataja Anti Palmi. Saadet juhib Kliimaministeeriumi digiehituse valdkonna juht Jaan Saar. Saates selgitatakse lähemalt, mis on alliansshange ning kuidas erineb see tavapärasest hankest. Taskuhääling valmib koostöös Tallinna linnaga, Kliimaministeeriumiga, BuildESTiga ning teiste klastri koostööpartneritega. Jälgi ka Digitaalehituse klastri kanaleid Facebookis, Instagramis ja Linkedinis, liitu uudiskirjaga…

  • Kuidas defineerida digikaksikut

    Kuidas defineerida digikaksikut

    Nov 1, 2023 • 1:03:22

    Digitaalehituse klastri taskuhäälingu kuuenda episoodi külalised on 3Di (Hades Geodeesia OÜ) tehnoloogiajuht Vaiko Veeleid, Wenture tegevjuht Kaur Tull ning Tallinna Linnavaraameti digiehituse valdkonna juht Christopher-Robin Raitviir. Saadet juhib Kliimaministeeriumi digiehituse valdkonna juht Jaan Saar. Saates selgitatakse lähemalt, mis on digikaksik. Kuidas kasutab Tallinna linn oma töös digikaksikut? Millist kasu näevad tellijad, projekteeriad ning…

  • BIMi kasutamine kinnisvara korrashoius

    BIMi kasutamine kinnisvara korrashoius

    Nov 29, 2023 • 1:03:56

    Digitaalehituse klastri taskuhäälingu seitsmenda episoodi külalised on Urmas Alber Rail Balticast, Kaur Tuli Wenture OÜ-st, Hendrik Park TalTechist ning Kaia Kirs Reminet OÜ-st . Saadet juhib Kliimaministeeriumi digiehituse valdkonna juht Jaan Saar. Saates räägitakse oma kogemusest, millist kasu annab BIM kinnisvara korrashoius. Mis takistab BIMi kasutusele võttu? Millised lahendused on juba olemas ja kuidas…

Eesti ehitab messiajakiri

Eesti ehitab 2023

Väljaandja

EhitusEST

OÜ Meediapilt
Registrikood: 12376744
Aadress: Pärnu mnt 161-10, 11624 Tallinn
Telefon: +372 510 7011
www.meediapilt.ee
E-post: info@meediapilt.ee
Toimetus: toimetus@meediapilt.ee

Enim kasutatud sildid

Aasta betoonehitis aasta ehitaja aasta ehitusinsener aasta ehitusprojekt aasta nominendid aasta parimad aasta puitehitis aiandus arhitektuur betoon Betooniühing digitaalehituse klaster Eesti Betooniühing Eesti ehitab Eesti Ehitusettevõtjate Liit Eesti Ehitusinseneride Liit Eesti Ehituskonsultatsiooniettevõtete Liit Eesti Ehitusmaterjalide Tootjate Liit Ehitus 2023+ ehitusettevõtjad ehitusmaterjalid ehitusturg EKFML EMPL eriolukord haridus huvitav objekt katuseehitus konkurss liitude uudised maanteeamet mess MKM nõuanne probleem puit puitarhitektuur renoveerimine seadus sisekujundus sisuturundus sündmus taltech teedeehitus ülevaade

Uudiskiri

Telli uudiskiri ja ole esimesena kursis oluliste uudistega!

    • Meediapilt
    • TööstusEST
    • Põllumehe Teataja
    • info@meediapilt.ee
    • Reklaami
    • Tingimused
    • Uudiskiri
    No Result
    Vaata kõiki tulemusi
    • Esileht
    • Teemad
    • Liitude uudised
    • Väljaanded
    • Kolleegium
    • Reklaami
    • Toimetus
    • Telli ajakiri
    • Telli uudiskiri
    • Digitaalehituse klastri podcast
      • Tehisintellekt ehituses
      • E-ehitus kui e-riigi uus edulugu
      • Digiehitus Eesti vaatest
      • ConTech ettevõtlus
      • Uus hankevorm: allianss
      • Kuidas defineerida digikaksikut
      • BIMi kasutamine kinnisvara korrashoius

    © OÜ Meediapilt

    Küpsised

    EhitusESTi veebi kasutamist jätkates nõustute küpsiste kasutamisega. Loe lähemalt siit.

    Telli uudiskiri

    ja ole esimesena kursis oluliste uudistega!