• Meediapilt
  • TööstusEST
  • Põllumehe Teataja
  • Reklaami
  • Telli ajakiri
  • Telli uudiskiri
Ehitusest
No Result
Vaata kõiki tulemusi
  • Esileht
  • Teemad
    • Kõik
    • Aasta nominendid
    • Arvamus
    • Ehitusettevõtjad
    • Ehitusmaterjalid
    • Eriolukord
    • Ettevõte
    • Haridus
    • Huvitav objekt
    • Katuse-ehitus
    • Kogemus
    • Kriis
    • Küte ja ventilatsioon
    • Mess
    • Nõuanne
    • Podcast
    • Portree
    • Probleem
    • Puit
    • Seadus
    • Sisearhitektuur
    • Sisuturundus
    • Sündmus
    • Teadus
    • Teedeehitus
    • Terminivara
    • Tööohutus
    • Ülevaade
    • Ümarlaud
    Aasta kinnisvarategu 2022 laureaat on Tartu Linnavalitsus

    Aasta kinnisvarategu 2022 laureaat on Tartu Linnavalitsus

    Geberit, väike vannituba

    Kas väike vannituba saab olla mugav ja hubane? Eksperdid kummutavad müüte ja annavad nõu

    Transpordiamet tunnustas parimaid teehoiupartnereid

    Transpordiamet tunnustas parimaid teehoiupartnereid

    Nordeconi juhatusega liitub Tarmo Pohlak

    Nordeconi juhatusega liitub Tarmo Pohlak

    Ehitushindade tõusu taga on kõik kulugrupid. Ehitushinnad hakkasid tõusma. Foto: Shutterstock

    Ehitushindade tõusu taga on kõik kulugrupid

    E-ehitus kui e-riigi uus edulugu

    Digitaalehituse klastri podcast – episood 2, e-ehitus kui e-riigi uus edulugu

  • Liitude uudised
  • Väljaanded
  • Blogid
    • Kõik
    • Teede Tehnokeskuse blogi
    Proovivõtt materjalide hindamiseks olgu korrektne. Segu kvaliteedi hindamine on täppistöö. Foto: Teede Tehnokeskus AS

    Proovivõtt materjalide hindamiseks olgu korrektne

    Ringlussevõetud asfalt. Foto: Teede Tehnokeskus

    Ringlussevõetud asfalt

    Foto: Teede Tehnokeskus

    Mida teha kui toodang praak?

    Asfalt laguneb. Foto: Teede Tehnokeskus

    Uus asfalt, aga juba laguneb! Miks nii? Kuidas edasi?

    boonussüsteem

    Asfalteerimistööde boonussüsteem – kulu või investeering?

  • Kolleegium
  • Toimetus
  • Digitaalehituse podcast
    • E-ehitus kui e-riigi uus edulugu
    • Digiehitus Eesti vaatest
Ehitusest
  • Esileht
  • Teemad
    • Kõik
    • Aasta nominendid
    • Arvamus
    • Ehitusettevõtjad
    • Ehitusmaterjalid
    • Eriolukord
    • Ettevõte
    • Haridus
    • Huvitav objekt
    • Katuse-ehitus
    • Kogemus
    • Kriis
    • Küte ja ventilatsioon
    • Mess
    • Nõuanne
    • Podcast
    • Portree
    • Probleem
    • Puit
    • Seadus
    • Sisearhitektuur
    • Sisuturundus
    • Sündmus
    • Teadus
    • Teedeehitus
    • Terminivara
    • Tööohutus
    • Ülevaade
    • Ümarlaud
    Aasta kinnisvarategu 2022 laureaat on Tartu Linnavalitsus

    Aasta kinnisvarategu 2022 laureaat on Tartu Linnavalitsus

    Geberit, väike vannituba

    Kas väike vannituba saab olla mugav ja hubane? Eksperdid kummutavad müüte ja annavad nõu

    Transpordiamet tunnustas parimaid teehoiupartnereid

    Transpordiamet tunnustas parimaid teehoiupartnereid

    Nordeconi juhatusega liitub Tarmo Pohlak

    Nordeconi juhatusega liitub Tarmo Pohlak

    Ehitushindade tõusu taga on kõik kulugrupid. Ehitushinnad hakkasid tõusma. Foto: Shutterstock

    Ehitushindade tõusu taga on kõik kulugrupid

    E-ehitus kui e-riigi uus edulugu

    Digitaalehituse klastri podcast – episood 2, e-ehitus kui e-riigi uus edulugu

  • Liitude uudised
  • Väljaanded
  • Blogid
    • Kõik
    • Teede Tehnokeskuse blogi
    Proovivõtt materjalide hindamiseks olgu korrektne. Segu kvaliteedi hindamine on täppistöö. Foto: Teede Tehnokeskus AS

    Proovivõtt materjalide hindamiseks olgu korrektne

    Ringlussevõetud asfalt. Foto: Teede Tehnokeskus

    Ringlussevõetud asfalt

    Foto: Teede Tehnokeskus

    Mida teha kui toodang praak?

    Asfalt laguneb. Foto: Teede Tehnokeskus

    Uus asfalt, aga juba laguneb! Miks nii? Kuidas edasi?

    boonussüsteem

    Asfalteerimistööde boonussüsteem – kulu või investeering?

  • Kolleegium
  • Toimetus
  • Digitaalehituse podcast
    • E-ehitus kui e-riigi uus edulugu
    • Digiehitus Eesti vaatest
  • Reklaami
  • Telli ajakiri
  • Telli uudiskiri
No Result
Vaata kõiki tulemusi
Ehitusest
No Result
Vaata kõiki tulemusi
Heizomat

Haabersti ristmiku ehitus finišis oodatust varem

autor: TANEL RAIG
juuni 2018
Kategooria: Huvitav objekt, EhitusEST juuni 2018
Haabesti ristmiku ehitus, 2018

Haabesti ristmiku ehitus, 2018. Foto: Nordecon

Suuremahulised ehitusobjektid püüavad tihti tähelepanu valmimistähtaegade edasilükkumisega. Eesti õnnetusterohkeim liiklussõlm Haaberstis renoveeriti Nordeconi peatöövõtu all aga mitu kuud planeeritust kiiremini. Ehitustööde kiirele tempole pandi alus projekti esimestel kuudel.

Möödunud aasta märtsi viimane päev tõi teate, et Tallinna kommunaalamet valis Haabersti ristmiku ehitajaks Nordeconi. Tallinna ja ka kogu Eesti õnnetusterohkeima liiklussõlme ümberehitustööd pidid algama juba aprillis ning uus ristmik avatakse 2018. aasta oktoobris. Tallinna kommunaalameti juhataja asetäitja Reio Vesiallik teatas meedias, et ilmselt ootavad piirkonda liikluses ees kõige suuremad segadused kohe ehituse alguses mais ja juunis. See oli aeg, kui liiklus oli ehitustööde tõttu juba piiratud, kuid inimesed ei olnud veel suutnud alternatiivseid variante liiklemiseks valida.

Nordeconil seisis ees väljakutse leida liiklusskeemid, mis liiklussõlme täielikult ei sulgeks ja samas saada hakkama ehitamisega töötaval ristmikul, et kõik püsiks planeeritud ajagraafikus. Paari kuu pärast avastasid nad end ka vastasseisust looduskaitse aktivistidega, kes asusid kaitsma objektile ettejäävat hõberemmelgat. Seegi ähvardas anda tõsise tagasilöögi ehitustöödele. Ometigi võis Vesiallik aasta lõpus objekti tellija esindajana uudistes rahulolevalt nentida, et suuremad liiklustakistused Haabersti ristmikul on läbi ja ehitustööd on ajagraafikust paar kuud ees. Viimaste aastate suurim ristmiku ümberehitus avatakse plaanitud oktoobri asemel juba 2018. aasta suvel.

Nordeconi objektijuht Kristjan Ots nõustub, et liikluse korraldamine oli sellel objektil üks suuremaid väljakutseid. Liiklust ristmiku piirkonnas kinni panna ei saanud, mis tähendas, et ehitustöid tuli korraldada erinevates etappides. „Kui oleksime samasuguse ristmiku ehitanud põllule, oleksime selle valmis ehitanud ilmselt juba 2017. aasta lõpuks,“ ütleb Ots praegu.

Tehnovõrkude labürindi lahendamine

Liikluskorralduse kõrval oli ehituse alguses ka teisi võtmetähtsusega väljakutseid. Nende lahendamine pani aluse kogu projekti edukusele. Ots peabki tagantjärgi vaadates kõige keerulisemaks ajaks ehituse algust. Ta meenutab, et kohe pärast ehituslepingu sõlmimist olid ilmad juba ehituseks sobilikud ja head ehitusaega ei tohtinud raisata. See tähendas, et väga lühikese ajaga (umbes kuuga) tuli leida kõikide tehnovõrkude (elekter, gaas, side, vesi, kanalisatsioon) ehitajad ning seejärel tuli alustada korraga kõigi tehnovõrkude ehitamist ja ümbertõstmist. „Kiire algus oli vajalik edasiste töödega graafikus püsimiseks ja objekti tähtaegseks valmimiseks,“ rõhutab Ots.

Arucad

Asja tegi keerulisemaks ka juba olemasolevate tehnovõrkude „sasipundar“, mis tuli joonistelt lahti harutada ja mõelda, millises järjekorras teha trasside ümberlülitused. Ots ütleb, et tööde etappideks jagamine ja õiges järjekorras planeerimine oli suur väljakutse. Uued tehnovõrgud pidi välja ehitama ning samal ajal hoidma töös ka veel vanad võrgud. Kõik see pidi toimuma liiklusega ristmikul. „Kogu ristmiku piirkond oli kaetud tehnovõrkudega – ristmiku läbisid Kakumäed ja Tabasalu varustav gaasi- ja veetrass, kõrgepingekaablid, mis ühendasid lähedal olevaid alajaamu ning toitsid kaubanduskeskuseid, sajad erinevad sidekaablid, millest osad läksid üle lahe Soome,“ kirjeldab Ots rägastiku, mis peitus ehitatava ristmiku all.

Ehitusmahud kasvasid 2018. Haabersti ristmiku ehitus, 2018. Foto: Nordecon
Haabersti ristmiku ehitus, 2018. Foto: Nordecon

Esimeste tööde hulgas kergliiklustunnel

Eelmise aasta mai alguseks olid plaanid välja töötatud ja alustati tehnovõrkude rajamisega. Juunis-juulis lülitati enamus võrke ümber, misjärel sai jätkata kaevetöödega. „Objektil töötas esimese paari kuu jooksul paralleelselt kuni 15 tehnovõrkude rajamisega hõivatud brigaadi. Sellises mahus trassitööde juhtimine oli keeruline,“ tunnistab Ots.

Samal ajal alustati ka rajatiste töödega, kuid betoonitöidki sai alustada ainult nendes töölõikudes, kus trassid ette ei jäänud. Esimeste tööde hulgas oli Paldiski maantee aluse kergliiklustunneli rajamine. See tuli valmis jõuda enne, kui viadukt sellest üle läheb. Kuid Otsa sõnul segasid ka tunneli rajamist suur hulk elektri- ja sidekaableid, millede ümberlülitused erinevatel põhjustel viibisid. Vaiatööd said suuremas mahus tehtud juuni alguseks, kuid viimased vaiad tehti alles augustis, kui välja oli lülitatud endine veetrass ja gaasitrass. Gaasitrassi ümberlülitamiseks tuli eelnevalt ehitada 2 kilomeetrit uut trassi ning ümberühendamine toimus töötava trassi all. Otsa väitel pole teadaolevalt Eestis varem nii suurt trassi selliselt ümber ühendatud.

Kuid kogu pingutus tehnovõrkudega oli vaeva väärt. Otsa ütlusel olid tehnovõrkude ümberlülitamised objekti tähtaegse valmimise võtmekohaks. See võimaldas 2017. aasta lõpuks tegeleda vajalikus mahus tee ehitusega ning väga olulise vaheetapina valmis saada enne talve tulekut viadukti betoonkeha. Pärg võeti viaduktilt maha 18. detsembril.

Puukaitsjad panid pooleteiseks kuuks töö seisma

Vahepealsesse aega mahtus ka hõberemmelga saaga. Ristmiku laiendamiseks oli vaja maha võtta hõberemmelgas, ent looduskaitseaktivistid ei olnud puu mahavõtmisega nõus.

Haabesti ristmiku ehitus, 2018

Otsa väitel see siiski olulist mõju ehitusgraafikule ei tekitanud, kuna remmelgas asus kõige intensiivsemast tööfrondist veidi eemal. „Juhtum tekitas pigem närvipinget ning objektimeeskonnal jäi ülejäänud objektiga tegelemiseks seetõttu vähem aega,“ lausub Ots. Päris ilma tööseisakuta siiski hakkama ei saadud. Vaidlus loodusaktivistidega pani hõberemmelga piirkonnas tööd pooleteiseks kuuks seisma, kuid Otsa kinnitusel jõuti sügiseks soovitud graafikusse tagasi.

Mai lõpus avatigi Haabersti ringristmikku ületav 277-meetri pikkune viadukt: ristmikul on teha veel mõned teetööd, paigaldatakse veevarustust ja kanalisatsiooni ning tänavavalgustust ja foore, samuti on vaja lõpule viia haljastustööd. Otsa kinnitusel pole projektis otseselt midagi plaanitust kiiremini sujunud. Lihtsalt algne soov oligi ristmik veelgi kiiremini valmis saada. „Ajagraafik oligi tehtud väga sportlik,“ ütleb ta ja lisab, et edu tagasid enne tööde algust tehtud põhjalik eeltöö, detailne ajagraafik ning väga jäigalt graafikust kinni hoidmine ehitustööde ajal. Valitud koostööpartnerid olid heal tasemel ja said tähtaegse tööde valmimisega hakkama.

KÜSIMUS

Suuremate tee-ehitusprojektide puhul on juba tavaks konfliktid looduskaitsjate/-aktivistidega (Haabersti ristmikul hõberemmelga kaitsjatega, Reidi tee ehitusel rohelistega). Mida teha teisiti selliste ehituste planeerimisel, et neid kokkupõrkeid ei tekiks?

VASTUS

Kristjan Ots, Nordeconi objektijuht Haabersti ristmiku ehitusel
Kõiki juhtumeid ei oska ette näha ja ennustada. Haabersti hõberemmelga juhtum sai tänu politseile konkreetse lõpu. Ehitustegevusega kaasneb puude maha võtmine ja ka uute puude istutamine – suuremat tähelepanu tuleb pöörata selgitustegevusele ja osapooled peavad kompromissini jõudma enne ehitustegevuse algust.

Andrei Novikov, Tallinna abilinnapea
Siin on midagi teha ääretult keeruline. Mõnedel juhtudel on võimalik laiem diskussioon, näiteks Soo tänava puhul oli see mõistlik ja andis häid tulemusi. Kuid ma ei ole nõus seisukohaga, et laskuda igakord laia diskussiooni.

Haabersti liiklussõlme ehitus

  • Maksumus 19,8 miljonit eurot.
  • Ehitati Paldiski maantee, Rannamõisa tee ja Ehitajate tee kahetasandiline ristmik 277 meetri pikkuse ja 5 meetri kõrguse viaduktiga.
  • Ehitati 1,05 kilomeetrit Paldiski maanteed, 1,1 kilomeetrit Rannamõisa teed, 100 meetrit Ehitajate teed.
  • Kergliiklejate jaoks ehitati Ehitajate tee alla 38 meetri pikkune tunnel ja Paldiski maantee alla 54 meetri pikkune tunnel.

Iga päev mõjutatud mitukümmend tuhat inimest

Haabersti ristmiku ehituse alguse puhul avaldas statistikaamet mullu mais analüüsi, kui paljusid elanikke mõjutab Haabersti ringristmiku ümberehitus.

Rohkete liiklusõnnetuste ja tipptundide suurte ummikute poolest tuntud Haabersti ring on olnud oluliseks sõlmpunktiks Tallinna liiklusele. Sealt saab alguse Rannamõisa tee, mis on tuiksoon eeslinnastunud piirkondadele Tabasalu ja Vääna suunal. Seda läbib Paldiski maantee, mis ühendab Keilat ja Paldiskit Tallinnaga. Ka Õismäe elanikest suur osa läbib seda teel kesklinna.

Hinnanguliselt läbib Haabersti ristmiku teel tööle iga päev 21 000 inimest.

Sildid: HaaberstiTallinnteedeehitus
ShareTweetShareSend
Eelmine artikkel

Omanikujärelevalve ja ehitusjuhi dokumendid uuenevad

Järgmine artikkel

Klaasfassaadid: millal võib ja millal peab standardit kasutama?

Seotud artiklid

Transpordiamet tunnustas parimaid teehoiupartnereid
Aasta nominendid

Transpordiamet tunnustas parimaid teehoiupartnereid

Transpordiamet
Sindi-Lodja silla projekteerimiseks ja ehitamiseks kuulutas Transpordiamet välja hanke esmakordselt allianss hankemudeli alusel. Foto: Transpordiamet / Riina Kallas
Teedeehitus

Transpordiamet kuulutas välja hanke Sindi-Lodja silla projekteerimiseks ja ehitamiseks

Transpordiamet
Viimsi Artium
Huvitav objekt

Viimsi Artium – kogukonna kohtumispaik

LIIVI TAMM
Eesti ehitab 2023
Järve tornid. Foto: Kaido Haagen
Huvitav objekt

Järve tornid: sihvakad ja pilkupüüdvad

LIIVI TAMM
EhitusEST aprill 2023
Uusi büroohooneid ehitatakse kapitaalselt ümber. Kawe Plaza. Foto: Siim Kingisepp
Huvitav objekt

Uusi büroohooneid ehitatakse kapitaalset ümber

Ain Alvela
EhitusEST aprill 2023
Annast Mäoni ehitatakse uus lõik osaliselt praegusest maanteest vasakule ja osaliselt kattub tee praeguse trassiga. Teedeehitus vajab riigipoolset pikka plaani ja stabiilset rahastust. Foto: Julia-Maria Linna
Teedeehitus

Kvaliteetne taristu tõmbaks Eestis elu käima

Tarmo Trei, Eesti Taristuehituse Liit
EhitusEST veebruar 2023
Järgmine artikkel
Klaasfassaadid

Klaasfassaadid: millal võib ja millal peab standardit kasutama?

Ajakiri siin:

Ehitusest aprill 2023

Eesti ehitab messiajakiri

Eesti ehitab 2023

Sisuturundus

Geberit, väike vannituba

Kas väike vannituba saab olla mugav ja hubane? Eksperdid kummutavad müüte ja annavad nõu

03/05/2023
Bauroc, poorbetoon 100. Tänu unikaalsetele omadustele leiab bauroci poorbetoon üha enam kasutust nii tööstushoonete, eramute kui ka ühiskondlike hoonete ehituses.

Poorbetoon 100: materjal, mis on tulnud, et jääda

31/03/2023
SIGA. Saaremaa Riigigümnaasium, projekteerija Karisma Arhitektid, ehitaja Nordecon AS, CLT Arcwood by Peetri Puit

Puidu kaitsmine ehituses

31/03/2023
Toode AS; päikesepaneelide ja turvatoodete korrektsest kinnitamisest kaldkatustele

Päikesepaneelide ja turvatoodete korrektsest kinnitamisest kaldkatustele

31/01/2023
Bauroc: Greenergy Data Centers andmekeskus

Andmekeskuse nutikas materjalivalik

31/01/2023
Digitaalehituse klastri podcast
Digtiaalehituse klastri podcast
Digtiaalehituse klastri podcast
Digiehitus Eesti vaatest
00:00 / 1:03:25
Share
Link
Embed
  • Digiehitus Eesti vaatest

    Digiehitus Eesti vaatest

    Apr 3, 2023 • 1:03:25

    Digitaalehituse klastri taskuhäälingu avasaate külalised on Tiit Hion, Hele-Mai Metsal ning Kaia Kirs. Saadet juhib Jaan Saar. Tunni jooksul avatakse huvilistele digiehituse olemus ning tutvustatakse valdkonna arenguid Eestis. Taskuhääling valmib koostöös Tallinna Linnaga, Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumiga, BuildESTiga ning teiste klastri koostööpartneritega.  Jälgi ka Digitaalehituse klastri kanaleid Facebookis, Instagramis ja Linkedinis, liitu uudiskirjaga aadressil: https://digitaalehitus.ee/kuukiri/.  Projekti toetab Ettevõtluse Arendamise Sihtasutus (EAS) Euroopa…

  • E-ehitus kui e-riigi uus edulugu

    E-ehitus kui e-riigi uus edulugu

    Apr 17, 2023 • 1:04:57

    Digitaalehituse klastri teise episoodi külalised on ehituse asekansler Ivo Jaanisoo, Ehituse e-hüppe programmijuht Regina Viljasaar-Frenzel ning ehitusekspert Jüri Rass. Saadet juhib MKMi digiehituse valdkonna juht Jaan Saar. Teises saates tutvustatakse e-riigi edusamme ning plaane digiehituse kui ka laiema ehitussektori raames. Taskuhääling valmib koostöös Tallinna Linnaga, Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumiga, BuildESTiga ning teiste…

Remondi ja ehita sügis 2022

Remondi ja ehita sügis 2022

Väljaandja

EhitusEST

OÜ Meediapilt
Registrikood: 12376744
Aadress: Pärnu mnt 161-10, 11624 Tallinn
Telefon: +372 510 7011
www.meediapilt.ee
E-post: info@meediapilt.ee
Toimetus: toimetus@meediapilt.ee

Enim kasutatud sildid

Aasta betoonehitis aasta ehitaja aasta ehitusinsener aasta ehitusprojekt aasta nominendid aasta puitehitis aiandus arhitektuur betoon Betooniühing digitaalehituse klaster Eesti Betooniühing Eesti ehitab Eesti Ehitusettevõtjate Liit Eesti Ehitusinseneride Liit Eesti Ehituskonsultatsiooniettevõtete Liit Eesti Ehitusmaterjalide Tootjate Liit Ehitus 2023+ ehitusettevõtjad ehitusmaterjalid ehitusturg EKFML EMPL eriolukord haridus huvitav objekt katuseehitus konkurss liitude uudised maanteeamet mess MKM nõuanne probleem puit puitarhitektuur renoveerimine seadus sisekujundus sisuturundus standard sündmus taltech teedeehitus ülevaade

Uudiskiri

Telli uudiskiri ja ole esimesena kursis oluliste uudistega!

    • Meediapilt
    • TööstusEST
    • Põllumehe Teataja
    • info@meediapilt.ee
    • Reklaami
    • Tingimused
    • Uudiskiri
    No Result
    Vaata kõiki tulemusi
    • Esileht
    • Teemad
    • Liitude uudised
    • Väljaanded
    • Kolleegium
    • Reklaami
    • Toimetus
    • Telli ajakiri
    • Telli uudiskiri

    © OÜ Meediapilt

    Küpsised

    EhitusESTi veebi kasutamist jätkates nõustute küpsiste kasutamisega. Loe lähemalt siit.

    Telli uudiskiri

    ja ole esimesena kursis oluliste uudistega!