• Meediapilt
  • TööstusEST
  • Põllumehe Teataja
  • Reklaami
  • Telli ajakiri
  • Telli uudiskiri
Ehitusest
No Result
Vaata kõiki tulemusi
  • Esileht
  • Teemad
    • Kõik
    • Aasta nominendid
    • Arvamus
    • Digitaliseerimine
    • Ehitusettevõtjad
    • Ehitusmaterjalid
    • Eriolukord
    • Ettevõte
    • Haridus
    • Huvitav objekt
    • Katuse-ehitus
    • Kogemus
    • Kriis
    • Küte ja ventilatsioon
    • Mess
    • Nõuanne
    • Podcast
    • Portree
    • Probleem
    • Puit
    • Seadus
    • Sisearhitektuur
    • Sisuturundus
    • Sündmus
    • Teadus
    • Teedeehitus
    • Terminivara
    • Tööohutus
    • Ülevaade
    • Ümarlaud
    Ehitajate esimene kvartal: ehitusmahud kukkusid 11%. Foto: Shutterstock

    Ehitajate esimene kvartal: ehitusmahud kukkusid 11%

    Alma Tominga ärihoones on palju rohelust ja avarust, klaas ja betoon moodustavad terviku. Foto: Kristian Kruuser

    Alma Tominga nimeline ärihoone – troopikamaja ja kontor ühes

    TalTech teeb oma õppelinnaku hoonetest digitaalse 3D-mudeli. Skaneerimistöö. Foto: TalTech

    TalTech teeb oma õppelinnaku hoonetest digitaalse 3D-mudeli

    Tarmo Trei: vajame stabiilset rahastust ja pikka plaani. Eesti Taristuehituse Liidu juht Tarmo Trei toob esile, et taristusse investeeritud miljon eruot toob sellest riigile maksudena tagasi 30–40% ja loob 15 töökohta. Foto: Raul Mee

    Tarmo Trei: vajame stabiilset rahastust ja pikka plaani

    Betoonkonstruktsioonid. Kinnitid. Ankrud: Foto: Shutterstock

    Betoonkonstruktsioonid. Kinnitused

    Hoonete energiatõhususe määrused uuenevad. Foto: Shutterstock

    Hoonete energiatõhususe määrused uuenevad

  • Liitude uudised
  • Väljaanded
  • Blogid
    • Kõik
    • Teede Tehnokeskuse blogi
    Proovivõtt materjalide hindamiseks olgu korrektne. Segu kvaliteedi hindamine on täppistöö. Foto: Teede Tehnokeskus AS

    Proovivõtt materjalide hindamiseks olgu korrektne

    Ringlussevõetud asfalt. Foto: Teede Tehnokeskus

    Ringlussevõetud asfalt

    Foto: Teede Tehnokeskus

    Mida teha kui toodang praak?

    Asfalt laguneb. Foto: Teede Tehnokeskus

    Uus asfalt, aga juba laguneb! Miks nii? Kuidas edasi?

    boonussüsteem

    Asfalteerimistööde boonussüsteem – kulu või investeering?

  • Kolleegium
  • Toimetus
  • Digitaalehituse podcast
    • E-ehitus kui e-riigi uus edulugu
    • Digiehitus Eesti vaatest
    • Tehisintellekt ehituses
Ehitusest
  • Esileht
  • Teemad
    • Kõik
    • Aasta nominendid
    • Arvamus
    • Digitaliseerimine
    • Ehitusettevõtjad
    • Ehitusmaterjalid
    • Eriolukord
    • Ettevõte
    • Haridus
    • Huvitav objekt
    • Katuse-ehitus
    • Kogemus
    • Kriis
    • Küte ja ventilatsioon
    • Mess
    • Nõuanne
    • Podcast
    • Portree
    • Probleem
    • Puit
    • Seadus
    • Sisearhitektuur
    • Sisuturundus
    • Sündmus
    • Teadus
    • Teedeehitus
    • Terminivara
    • Tööohutus
    • Ülevaade
    • Ümarlaud
    Ehitajate esimene kvartal: ehitusmahud kukkusid 11%. Foto: Shutterstock

    Ehitajate esimene kvartal: ehitusmahud kukkusid 11%

    Alma Tominga ärihoones on palju rohelust ja avarust, klaas ja betoon moodustavad terviku. Foto: Kristian Kruuser

    Alma Tominga nimeline ärihoone – troopikamaja ja kontor ühes

    TalTech teeb oma õppelinnaku hoonetest digitaalse 3D-mudeli. Skaneerimistöö. Foto: TalTech

    TalTech teeb oma õppelinnaku hoonetest digitaalse 3D-mudeli

    Tarmo Trei: vajame stabiilset rahastust ja pikka plaani. Eesti Taristuehituse Liidu juht Tarmo Trei toob esile, et taristusse investeeritud miljon eruot toob sellest riigile maksudena tagasi 30–40% ja loob 15 töökohta. Foto: Raul Mee

    Tarmo Trei: vajame stabiilset rahastust ja pikka plaani

    Betoonkonstruktsioonid. Kinnitid. Ankrud: Foto: Shutterstock

    Betoonkonstruktsioonid. Kinnitused

    Hoonete energiatõhususe määrused uuenevad. Foto: Shutterstock

    Hoonete energiatõhususe määrused uuenevad

  • Liitude uudised
  • Väljaanded
  • Blogid
    • Kõik
    • Teede Tehnokeskuse blogi
    Proovivõtt materjalide hindamiseks olgu korrektne. Segu kvaliteedi hindamine on täppistöö. Foto: Teede Tehnokeskus AS

    Proovivõtt materjalide hindamiseks olgu korrektne

    Ringlussevõetud asfalt. Foto: Teede Tehnokeskus

    Ringlussevõetud asfalt

    Foto: Teede Tehnokeskus

    Mida teha kui toodang praak?

    Asfalt laguneb. Foto: Teede Tehnokeskus

    Uus asfalt, aga juba laguneb! Miks nii? Kuidas edasi?

    boonussüsteem

    Asfalteerimistööde boonussüsteem – kulu või investeering?

  • Kolleegium
  • Toimetus
  • Digitaalehituse podcast
    • E-ehitus kui e-riigi uus edulugu
    • Digiehitus Eesti vaatest
    • Tehisintellekt ehituses
  • Reklaami
  • Telli ajakiri
  • Telli uudiskiri
No Result
Vaata kõiki tulemusi
Ehitusest
No Result
Vaata kõiki tulemusi
Heizomat

Mullu valmisid olulised teelõigud igas regioonis

autor: LIIVI TAMM
mai 2021
Kategooria: Teedeehitus, EhitusEST mai 2021
Mullu valmisid olulised teelõigud igas regioonis

Eesti regioonides valmisid 2020. aastal olulised teelõigud. Tutvustame suurimaid teetöid, mis muutsid liikluse turvalisemaks ja sujuvamaks.

Põhja regioon – Kose–Ardu ja Ardu–Võõbu teelõigud

  • Asukoht: Riigitee nr 2 Tallinna–Tartu–Võru–Luhamaa km 40,0–51,3 (Kose–Ardu); riigitee nr 2 Tallinna–Tartu–Võru–Luhamaa km 51,3–64,2 (Ardu–Võõbu).
  • Projekteerija: Kose-Ardu: Kelprojektas UAB ja Skepast & Puhkim OÜ; Ardu–Võõbu: Kelprojektas UAB ja Reaalprojekt OÜ.
  • Töövõtja: Kose–Ardu: AS TREV-2 Grupp; Ardu–Võõbu: GRK Infra AS ja Graniittirakennus Kallio OY.
  • Järelevalve: BRP Insenerid OÜ.
  • Kogumaksumus: Kose–Ardu ja Ardu–Võõbu: 83,7 miljonit (sh km).
  • Kose–Ardu lõik. Uuel teel on välja ehitatud parklad ja puhkealad raskeliiklusele, mis välistavad teeäärsest peatumisest tingitud liiklusohtlike olukordade teket. Rajati 2 + 2 sõidurajaga 2,8 m laiuse eraldusribaga maantee, Torupilli tunnel kõrvalmaantee 11708 Kuivajõe–Liiva jätkuks, Kose-Risti liiklussõlm tugimaantee 14 Kose–Purila ja uue Tallinna–Tartu põhimaantee ristumiskohas, Rõõsa ökodukt üle uue Tallinna–Tartu põhimaantee; Ardu liiklussõlm kõrvalmaantee 11141 Ojasoo–Ardu ja uue Tallinna–Tartu põhimaantee ristumiskohas.
  • Ardu–Võõbu lõik. Uuel teel on parklad ja puhkealad raskeliiklusele, mis välistavad teeäärsel peatumisel liiklusohtlike olukordade tekke. Ehitustööde käigus väljaehitatud rajatised on 2 + 2 sõidurajaga 2,8 m laiuse eraldusribaga maantee, Pala eritasandiline riste, Nõmmeri ökodukt üle uue Tallinna–Tartu põhimaantee, Saarnakõrve eritasandiline riste, Mustla liiklussõlm.
  • Kose–Võõbu numbrites: Uus 24 km lõik vähendab Tallinna ja Tartu vahemaad 3 km. Kui lubatud sõidukiirus on 120 km/h, on ajaline võit ca 7 minutit, kui 110 km/h, siis ca 6 min. Paigaldati 1,74 miljonit m3 muldematerjali. Tee killustikaluse pindala võrdub 180 jalgpalliväljaku suuruse alaga (1,35 miljonit m²).
  • Kose–Võõbu unikaalsed lahendused: Paigaldati muutuva teabega liiklusmärgid. Samatasandilised loomade ristumiskohad. Lubatud suurim sõidukiirus teelõigul on 120 km/h.

Lõuna regioon – riigitee 70 Antsla–Vaabina

  • Asukoht: Riigitee 70 Antsla–Vaabina km 0,0–6,9 ja Antsla linna läbivate riigiteede rekonstrueerimine.
  • Projekteerija: Reaalprojekt AS.
  • Töövõtja: TREV-2 Grupp AS.
  • Järelevalve: P.P. Ehitusjärelevalve OÜ.
  • Maksumus: 7 miljonit (sh km).
  • Maanteeameti tellimusel rekonstrueeriti 2019. ja 2020. aastal riigitee 70 Antsla–Vaabina km 1,0–6,9 ja Antsla linna läbivad järgmised riigiteed: 70 Antsla–Vaabina km 0,0-1,0; 23129 Laatre–Antsla km 12,9–16,4; 25183 Antsla–Kanepi km 0,0–0,2 ja 25194 Antsla–Haabsaare km 0,0–1,2.
  • Tööde käigus rajati teede 70, 25194 ja 25183 ristmikule uus ringristmik. Rekonstrueeriti tee muldkeha ja kate, rajati uus kompleksstabiliseeritud alusel kahekihiline asfaltbetoonkate, mille laius on nüüd 8 meetrit, linnalõikudel 7 meetrit. Ristmikud ja mahasõidud rekonstrueeriti, rajati kraave ja Antsla linna lõigule kinnine sademeveesüsteem. Linna läbivatel lõikudel uuendati tänavavalgustus ja rajati 3,4 km kõnni- ja kergliiklusteed, lisaks rajati Antsla ja Kraavi küla vahele 2 km pikkune kergliiklustee. Töö oli Maanteeameti ja Antsla valla ühishange, Antsla vald rahastas Antsla linna ja Kraavi küla vahelist kergliiklustee ehitamist ning selle valgustamist. Tööde käigus selgus, et tee oli ehitatud läbi Vaabina mõisa vundamendi, seega korrigeeriti projekti, konserveeriti vundamendijäänused.

Ida regioon – Tallinna–Narva, Rõmeda–Haljala 2 + 2 teelõigu ehitamine

  • Asukoht: Riigitee 1 Tallinna–Narva km 78,5–87,4.
  • Projekteerija: Selektor Projekt OÜ.
  • Töövõtja: Merko Ehitus AS.
  • Järelevalve: OÜ Toomtsentrum.
  • Kogumaksumus: 16,2 miljonit (sh km).
  • Eesmärk oli olemasoleva teelõigu ohutuks 2 + 2 maanteeks ümberehitamine. Teelõigu esimene osa oli juba Tallinna poolses otsas enam kui kilomeetri pikkuselt 2 + 2 maantee, kuid Tallinna suunduv sõidutee oli kitsas ning ei vastanud normidele. Ülejäänud lõik oli kaherealine ja sõidurajad olid eraldatud kummipostidega. Ümberehitusele eelnevalt oli kaherealine Aaspere–Haljala teelõik võrdlemisi traagiline: alates 2005. aastast hukkus seal liiklusõnnetustes 12 inimest. Ehitusjärgselt suleti kõik samatasandilised mahasõidud ja ristmikud. Kohalikele elanikele tagati ligipääsud uute kogujateede ning ligipääsude kaudu. Selleks ehitati eritasandiline liiklussõlm Aasperre ning riste Vanamõisa külla. Kuna lõik on neljarealine maantee, saab suvel lubada maksimaalset piirkiirust 110 km/h ning vähemalt esialgu on teelõigul ka talvine kiirus tõstetud 100 km/h-ni. Enne lõplikku põhiprojekti koguti täiendusettepanekuid kohalikelt elanikelt ja omavalitsuselt ja korraldati avalik koosolek ka siis, kui põhiprojekt valmis sai.

Lääne regioon – Suure-Jaani–Olustvere lõigu rekonstrueerimine

  • Asukoht: Riigitee nr 24116 Suure-Jaani–Olustvere km 0,8–6,0.
  • Projekteerija: Skepast & Puhkim OÜ.
  • Töövõtja: Tallinna Teede AS.
  • Järelevalve: Teede Tehnokeskus AS.
  • Maksumus: 2,9 miljonit (sh km).
  • Suure-Jaani–Olustvere 5,3 km pikkune lõik algas Suure-Jaani linnast, läbis Kõidama ja Kärevere küla ning lõppes Olustvere alevikus. Eesmärk oli ehitada ohutu ja suurema kandevõimega V klassi nõuetele vastav tee. Kahekihilise asfaltkatte laiuseks sai 7 m, v.a Olustvere puudealleed läbiva teelõigu viimane kilomeeter, kus kate ehitati muinsuskaitseliste piirangute tõttu nelja meetri laiuseks. Rajati ka viis peatumistaskut vahekaugustega 80–160 meetrit. Olustvere allee maa-ala puittaimestikku hinnati osaliselt juba 2017. aastal. Ehitades tuli jälgida, et ei kahjustataks puid ega puujuuri. Kogu ehitus toimus kooskõlas muinsuskaitse järelevalvega: Kärevere külas ilmnes, et tegu on muinasaegse asulakohaga, kust leiti 150 eset, millest märkimisväärsemad leiud olid kahe kuljusega ripatsilüli, hoburaudsõlg ja 11. sajandi viikingite hõbemünt. Täiendavalt ehitati ümber objekti alguses olev riigiteede 57 ja 24116 neljaharuline ristmik valgustatud ringristmikuks. Kergliiklusteede ühendamiseks ehitati kilomeetritel 4,3–5,1 uus kergliiklustee.

Sildid: huvitav objektmaanteeametteedeehitusTranspordiamet
ShareTweetShareSend
Eelmine artikkel

Maanteemuuseumis avati uus näitus

Järgmine artikkel

Ristmikuehitus muudab Tartus liikluskorraldust

Seotud artiklid

Tarmo Trei: vajame stabiilset rahastust ja pikka plaani. Eesti Taristuehituse Liidu juht Tarmo Trei toob esile, et taristusse investeeritud miljon eruot toob sellest riigile maksudena tagasi 30–40% ja loob 15 töökohta. Foto: Raul Mee
Teedeehitus

Tarmo Trei: vajame stabiilset rahastust ja pikka plaani

LIIVI TAMM
EhitusEST juuni 2023
Transpordiamet tunnustas parimaid teehoiupartnereid
Aasta nominendid

Transpordiamet tunnustas parimaid teehoiupartnereid

Transpordiamet
Sindi-Lodja silla projekteerimiseks ja ehitamiseks kuulutas Transpordiamet välja hanke esmakordselt allianss hankemudeli alusel. Foto: Transpordiamet / Riina Kallas
Teedeehitus

Transpordiamet kuulutas välja hanke Sindi-Lodja silla projekteerimiseks ja ehitamiseks

Transpordiamet
Annast Mäoni ehitatakse uus lõik osaliselt praegusest maanteest vasakule ja osaliselt kattub tee praeguse trassiga. Teedeehitus vajab riigipoolset pikka plaani ja stabiilset rahastust. Foto: Julia-Maria Linna
Teedeehitus

Kvaliteetne taristu tõmbaks Eestis elu käima

Tarmo Trei, Eesti Taristuehituse Liit
EhitusEST veebruar 2023
Aadu Lassi nimelise teedevaldkonna auhinna pälvisid Jaanus Taro ja Tiit Metsvahi. Foto: Karli Saul
Teedeehitus

Aadu Lassi nimelise teedevaldkonna auhinna pälvisid Jaanus Taro ja Tiit Metsvahi

Transpordiamet
Riigikontrolli värske audit: teedeehituse rahastamine pole piisav. Foto: Freepik
Teedeehitus

Riigikontrolli värske audit: teedeehituse rahastamine pole piisav

LIIVI TAMM
EhitusEST oktoober 2022
Järgmine artikkel
Selline hakkab tulevikus välja nägema Tartu ringtee Riia liiklussõlm – transiitliiklus kulgeb mööda viadukti n-ö teisel korrusel, alumisele aga jääb kohalik liiklus, samuti suundumine Valga maanteele. Ristmikuehitus muudab Tartus liikluskorraldust. Foto: InfraBIM / Transpordiamet

Ristmikuehitus muudab Tartus liikluskorraldust

Ajakiri siin:

EhitusEST juuni 2023

Eesti ehitab messiajakiri

Eesti ehitab 2023

Sisuturundus

Geberit, väike vannituba

Kas väike vannituba saab olla mugav ja hubane? Eksperdid kummutavad müüte ja annavad nõu

03/05/2023
Bauroc, poorbetoon 100. Tänu unikaalsetele omadustele leiab bauroci poorbetoon üha enam kasutust nii tööstushoonete, eramute kui ka ühiskondlike hoonete ehituses.

Poorbetoon 100: materjal, mis on tulnud, et jääda

31/03/2023
SIGA. Saaremaa Riigigümnaasium, projekteerija Karisma Arhitektid, ehitaja Nordecon AS, CLT Arcwood by Peetri Puit

Puidu kaitsmine ehituses

31/03/2023
Toode AS; päikesepaneelide ja turvatoodete korrektsest kinnitamisest kaldkatustele

Päikesepaneelide ja turvatoodete korrektsest kinnitamisest kaldkatustele

31/01/2023
Bauroc: Greenergy Data Centers andmekeskus

Andmekeskuse nutikas materjalivalik

31/01/2023
Digitaalehituse klastri podcast
Digtiaalehituse klastri podcast
Digtiaalehituse klastri podcast
Digiehitus Eesti vaatest
00:00 / 1:03:25
Share
Link
Embed
  • Digiehitus Eesti vaatest

    Digiehitus Eesti vaatest

    Apr 3, 2023 • 1:03:25

    Digitaalehituse klastri taskuhäälingu avasaate külalised on Tiit Hion, Hele-Mai Metsal ning Kaia Kirs. Saadet juhib Jaan Saar. Tunni jooksul avatakse huvilistele digiehituse olemus ning tutvustatakse valdkonna arenguid Eestis. Taskuhääling valmib koostöös Tallinna Linnaga, Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumiga, BuildESTiga ning teiste klastri koostööpartneritega.  Jälgi ka Digitaalehituse klastri kanaleid Facebookis, Instagramis ja Linkedinis, liitu uudiskirjaga aadressil: https://digitaalehitus.ee/kuukiri/.  Projekti toetab Ettevõtluse Arendamise Sihtasutus (EAS) Euroopa…

  • E-ehitus kui e-riigi uus edulugu

    E-ehitus kui e-riigi uus edulugu

    Apr 17, 2023 • 1:04:57

    Digitaalehituse klastri teise episoodi külalised on ehituse asekansler Ivo Jaanisoo, Ehituse e-hüppe programmijuht Regina Viljasaar-Frenzel ning ehitusekspert Jüri Rass. Saadet juhib MKMi digiehituse valdkonna juht Jaan Saar. Teises saates tutvustatakse e-riigi edusamme ning plaane digiehituse kui ka laiema ehitussektori raames. Taskuhääling valmib koostöös Tallinna Linnaga, Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumiga, BuildESTiga ning teiste…

  • Tehisintellekt ehituses

    Tehisintellekt ehituses

    Jun 1, 2023 • 1:04:12

    Digitaalehituse klastri taskuhäälingu kolmanda episoodi külalised on Nordeconi digilahenduste projektijuht Risto Vahenurm ning Skepast ja Puhkimi BIM insener Eno Lints. Saadet juhib MKMi digiehituse valdkonna juht Jaan Saar. Saates arutatakse palju haibitud tehisintellekti üle – seda nii üldises, kui ehitussektori võtmes. Lisaks tutvustatakse Nordeconi AI pilootprojekti, kui ka algorütme, mis…

Remondi ja ehita sügis 2022

Remondi ja ehita sügis 2022

Väljaandja

EhitusEST

OÜ Meediapilt
Registrikood: 12376744
Aadress: Pärnu mnt 161-10, 11624 Tallinn
Telefon: +372 510 7011
www.meediapilt.ee
E-post: info@meediapilt.ee
Toimetus: toimetus@meediapilt.ee

Enim kasutatud sildid

Aasta betoonehitis aasta ehitaja aasta ehitusinsener aasta ehitusprojekt aasta nominendid aasta puitehitis aiandus arhitektuur betoon Betooniühing digitaalehituse klaster Eesti Betooniühing Eesti ehitab Eesti Ehitusettevõtjate Liit Eesti Ehitusinseneride Liit Eesti Ehituskonsultatsiooniettevõtete Liit Eesti Ehitusmaterjalide Tootjate Liit Ehitus 2023+ ehitusettevõtjad ehitusmaterjalid ehitusturg EKFML EMPL eriolukord haridus huvitav objekt katuseehitus konkurss liitude uudised maanteeamet mess MKM nõuanne probleem puit puitarhitektuur renoveerimine seadus sisekujundus sisuturundus standard sündmus taltech teedeehitus ülevaade

Uudiskiri

Telli uudiskiri ja ole esimesena kursis oluliste uudistega!

    • Meediapilt
    • TööstusEST
    • Põllumehe Teataja
    • info@meediapilt.ee
    • Reklaami
    • Tingimused
    • Uudiskiri
    No Result
    Vaata kõiki tulemusi
    • Esileht
    • Teemad
    • Liitude uudised
    • Väljaanded
    • Kolleegium
    • Reklaami
    • Toimetus
    • Telli ajakiri
    • Telli uudiskiri
    • Digitaalehituse klastri podcast
      • Tehisintellekt ehituses
      • E-ehitus kui e-riigi uus edulugu
      • Digiehitus Eesti vaatest

    © OÜ Meediapilt

    Küpsised

    EhitusESTi veebi kasutamist jätkates nõustute küpsiste kasutamisega. Loe lähemalt siit.

    Telli uudiskiri

    ja ole esimesena kursis oluliste uudistega!