Eesti Ehitusettevõtjate Liit on aastaid muretsenud, kuidas tõsta noortes huvi ehitamise vastu. Kuidas saada rohkem noori huvituma ehituserialadest ja kuidas suunata neid ehitus-erialasid õppima minema? Kuidas oma sõnumiga üldse noorteni jõuda? Nüüd on käivitunud kampaania Noor ehitaja.
Eesti Ehitusettevõtjate Liidu tegevdirektor Indrek Peterson tunnistab, et meedia ja kommunikatsiooni mõttes elavad erinevad põlvkonnad täiesti erinevates maailmades. „See, mis sobib isale, on pojale täiesti out. Seetõttu valisime noorteni jõudmiseks meie jaoks uudse lähenemisnurga,“ rääkis Peterson.
Augustis käivitus Facebookis ja Instagramis sotsiaalmeediakampaania Noor ehitaja, mis tutvustab ehitajate ja ehitust alles õppivate noorte kaudu ehitust ja ehituserialasid, mida Eesti koolides on võimalik omandada. Augustist oktoobrini laeti üles kaheksa videot noortest ehitusvaldkonna spetsialistidest, ehk siis kampaania on jõudnud poole peale.
„Loodame, et äratame elluastujate hulgas tähelepanu ning nähtu aitab mõnelgi kallutada kaalukaussi loomingulise ja kindla ehitaja elukutse kasuks,“ rääkis Peterson.
Kuidas kampaania sündis?
- EEEL-i juhatus arutas teema läbi ja otsis intervjueerimiseks sobilikud kandidaadid enda liikmesettevõtetest, samuti pakkusid omapoolsed kandidaadid intervjuude andmiseks välja mitmed ehituskoolid.
- Suve kestel toimus võtteperiood, mil ehitusplatsidel filmiti 16 isikuintervjuud, toimus videointervjuude montaaž.
- Sotsiaalmeediakampaania Noor ehitaja jaoks loodi eraldi veebileht ning Facebooki, Instagrami ja Youtube’i kontod.
- Igast intervjueeritavast – noorest ehitajast või ehitust õppivast noorest – tehti kaks video-varianti – pikem ja lühem, mida vastavalt kanalite eripärale levitatakse. Nende levikut võimendatakse reklaamirahaga.
Kampaania tulemused
- Facebooki puhul on sisu jõudnud 82 496 unikaalse inimeseni. Instagrami puhul on sisu jõudnud 46 600 unikaalse kontoni.
- Seni suurima ulatuse on saavutanud Tallinna Tehnikaülikooli ehitusjuhtimise tudeng Mait Allase video, mis on Facebookis jõudnud 18 629 vaatajani. Sama video lühemas formaadis saavutas ka Instagramis videotest seni parima tulemuse – seda nägi 17,9 tuhat unikaalset inimest.
- Facebooki jälgijaskond koosneb peamiselt meestest (60,7%) vanuses 14–34. Instagramis on meeste ülekaal natuke suurem (69,4%) ning neid on kõige rohkem vanuses 25–34. Sellest natuke vähem jälgijaid on vahemikus 18–24.
- Sotsiaalmeediakonto jälgijate baas on olemas, sisu levik kasvab iga postitatud videoga. Septembri sisu jõudis 44 898 inimeseni, oktoobris juba 52 768 inimeseni. Ehk siis kuude raames näeme tõusvat trendi – oktoobrikuu videod on parema levikuga ning seda näitavad just viimased videod.
Uuri lähemalt:
www.noorehitaja.ee
www.facebook.com/noorehitaja
www.instagram.com/noorehitaja
www.youtube.com, otsisõnaga „noor ehitaja”
Artikkel ilmus 2021. aasta ajakirja EhitusEST novembrinumbris. Kõik artiklid loetavad siin.
Ajakirja trükiversioon jõuab kõikide Eesti ehitusettevõteteni: