• Meediapilt
  • TööstusEST
  • Põllumehe Teataja
  • Reklaami
  • Telli ajakiri
  • Telli uudiskiri
Ehitusest
No Result
Vaata kõiki tulemusi
  • Esileht
  • Teemad
    • Kõik
    • Aasta nominendid
    • Arvamus
    • Digitaliseerimine
    • Ehitusettevõtjad
    • Ehitusmaterjalid
    • Energia
    • Eriolukord
    • Ettevõte
    • Haridus
    • Huvitav objekt
    • Katuse-ehitus
    • Kestlikkus
    • Kogemus
    • Kriis
    • Küte ja ventilatsioon
    • Mess
    • Nõuanne
    • Podcast
    • Portree
    • Probleem
    • Puit
    • Seadus
    • Sisearhitektuur
    • Sisuturundus
    • Sündmus
    • Teadus
    • Teedeehitus
    • Terminivara
    • Tööohutus
    • Ülevaade
    • Ümarlaud
    Mehikoorma tuletorn avab peagi uksed. Foto: Transpordiamet

    Mehikoorma tuletorn avab peagi külastajatele uksed

    Stuudo88 sisearhitekt Ljudmila Funika-Müür. Fotod: Liisi Sikka

    Sisearhitekt on tellija parem käsi

    Eramu avaneb tänavale ja hoovi poole otsekui lehvik. Fotod: Toomas Tuul

    Betoonine ja kodune eramu Suvila tänaval

    Mullune mess. Foto: sisustusmess.ee

    Mess Interjöör toob sisustushuvilised kokku

    Keila lauluväljak. Foto: Molumba OÜ

    Lauluväljak – Keila linna uus maamärk

    Messingitooni silindrikujuline õhupuhasti lisab ruumi autentsust ja pehmust, asendades varasema nurgelise versiooni. Interjööri autor: Ljudmila Funika-Müür, Stuudio88 OÜ. Foto: Kirill Masing

    Remont: omal käel või ettevõtte toel?

  • Liitude uudised
  • Väljaanded
  • Blogid
    • Kõik
    • Bauroci blogi
    • Nordeconi blogi
    • Teede Tehnokeskuse blogi
    AI ehituses: fotode abil võrreldakse ehituse edenemist võrreldes BIM-mudeliga. Foto: Nordecon

    Nordecon: tehisintellekt jõuab üha enam ehitusse

    Jätkusuutlik ehitus - aastaruannete uus lahutamatu osa on ESG. LEED Paltinum sertifikaati taotlev Golden Gate.

    Jätkusuutlik ehitus – aastaruannete uus lahutamatu osa on ESG

    Bauroc RENOVE on mõeldud tellistest või looduskivist välisseinte soojustamiseks seestpoolt juhul, kui maja fassaad tuleb säilitada ja seinte väljastpoolt soojustamine ei ole lubatud. Foto: Bauroc

    Ajaloolise maja seestpoolt soojustamiseks on lahendused olemas

    Uue telemaja ehituslepingu allkirjastasid Eesti Rahvusringhäälingu juhatuse esimees Erik Roose ja Nordecon AS juhatuse liige Tarmo Pohlak. Foto: Siim Loivi / ERR

    Uue telemaja ehitustöödega alustab Nordecon sel aastal

    Nordecon AS-i juhatuse liige Tarmo Pohlak

    Tarmo Pohlak: Nordeconil on vastutus olla teenäitaja

    Quo vadis, Eesti hanked? Foto: Shutterstock

    Quo vadis, Eesti hanked?

  • Kolleegium
  • Toimetus
Ehitusest
  • Esileht
  • Teemad
    • Kõik
    • Aasta nominendid
    • Arvamus
    • Digitaliseerimine
    • Ehitusettevõtjad
    • Ehitusmaterjalid
    • Energia
    • Eriolukord
    • Ettevõte
    • Haridus
    • Huvitav objekt
    • Katuse-ehitus
    • Kestlikkus
    • Kogemus
    • Kriis
    • Küte ja ventilatsioon
    • Mess
    • Nõuanne
    • Podcast
    • Portree
    • Probleem
    • Puit
    • Seadus
    • Sisearhitektuur
    • Sisuturundus
    • Sündmus
    • Teadus
    • Teedeehitus
    • Terminivara
    • Tööohutus
    • Ülevaade
    • Ümarlaud
    Mehikoorma tuletorn avab peagi uksed. Foto: Transpordiamet

    Mehikoorma tuletorn avab peagi külastajatele uksed

    Stuudo88 sisearhitekt Ljudmila Funika-Müür. Fotod: Liisi Sikka

    Sisearhitekt on tellija parem käsi

    Eramu avaneb tänavale ja hoovi poole otsekui lehvik. Fotod: Toomas Tuul

    Betoonine ja kodune eramu Suvila tänaval

    Mullune mess. Foto: sisustusmess.ee

    Mess Interjöör toob sisustushuvilised kokku

    Keila lauluväljak. Foto: Molumba OÜ

    Lauluväljak – Keila linna uus maamärk

    Messingitooni silindrikujuline õhupuhasti lisab ruumi autentsust ja pehmust, asendades varasema nurgelise versiooni. Interjööri autor: Ljudmila Funika-Müür, Stuudio88 OÜ. Foto: Kirill Masing

    Remont: omal käel või ettevõtte toel?

  • Liitude uudised
  • Väljaanded
  • Blogid
    • Kõik
    • Bauroci blogi
    • Nordeconi blogi
    • Teede Tehnokeskuse blogi
    AI ehituses: fotode abil võrreldakse ehituse edenemist võrreldes BIM-mudeliga. Foto: Nordecon

    Nordecon: tehisintellekt jõuab üha enam ehitusse

    Jätkusuutlik ehitus - aastaruannete uus lahutamatu osa on ESG. LEED Paltinum sertifikaati taotlev Golden Gate.

    Jätkusuutlik ehitus – aastaruannete uus lahutamatu osa on ESG

    Bauroc RENOVE on mõeldud tellistest või looduskivist välisseinte soojustamiseks seestpoolt juhul, kui maja fassaad tuleb säilitada ja seinte väljastpoolt soojustamine ei ole lubatud. Foto: Bauroc

    Ajaloolise maja seestpoolt soojustamiseks on lahendused olemas

    Uue telemaja ehituslepingu allkirjastasid Eesti Rahvusringhäälingu juhatuse esimees Erik Roose ja Nordecon AS juhatuse liige Tarmo Pohlak. Foto: Siim Loivi / ERR

    Uue telemaja ehitustöödega alustab Nordecon sel aastal

    Nordecon AS-i juhatuse liige Tarmo Pohlak

    Tarmo Pohlak: Nordeconil on vastutus olla teenäitaja

    Quo vadis, Eesti hanked? Foto: Shutterstock

    Quo vadis, Eesti hanked?

  • Kolleegium
  • Toimetus
  • Reklaami
  • Telli ajakiri
  • Telli uudiskiri
No Result
Vaata kõiki tulemusi
Ehitusest
No Result
Vaata kõiki tulemusi
OnninenEhitusestis

Mullu valmisid olulised teelõigud igas regioonis

autor: LIIVI TAMM
mai 2021
Kategooria: Teedeehitus, EhitusEST mai 2021
Mullu valmisid olulised teelõigud igas regioonis

Eesti regioonides valmisid 2020. aastal olulised teelõigud. Tutvustame suurimaid teetöid, mis muutsid liikluse turvalisemaks ja sujuvamaks.

Põhja regioon – Kose–Ardu ja Ardu–Võõbu teelõigud

  • Asukoht: Riigitee nr 2 Tallinna–Tartu–Võru–Luhamaa km 40,0–51,3 (Kose–Ardu); riigitee nr 2 Tallinna–Tartu–Võru–Luhamaa km 51,3–64,2 (Ardu–Võõbu).
  • Projekteerija: Kose-Ardu: Kelprojektas UAB ja Skepast & Puhkim OÜ; Ardu–Võõbu: Kelprojektas UAB ja Reaalprojekt OÜ.
  • Töövõtja: Kose–Ardu: AS TREV-2 Grupp; Ardu–Võõbu: GRK Infra AS ja Graniittirakennus Kallio OY.
  • Järelevalve: BRP Insenerid OÜ.
  • Kogumaksumus: Kose–Ardu ja Ardu–Võõbu: 83,7 miljonit (sh km).
  • Kose–Ardu lõik. Uuel teel on välja ehitatud parklad ja puhkealad raskeliiklusele, mis välistavad teeäärsest peatumisest tingitud liiklusohtlike olukordade teket. Rajati 2 + 2 sõidurajaga 2,8 m laiuse eraldusribaga maantee, Torupilli tunnel kõrvalmaantee 11708 Kuivajõe–Liiva jätkuks, Kose-Risti liiklussõlm tugimaantee 14 Kose–Purila ja uue Tallinna–Tartu põhimaantee ristumiskohas, Rõõsa ökodukt üle uue Tallinna–Tartu põhimaantee; Ardu liiklussõlm kõrvalmaantee 11141 Ojasoo–Ardu ja uue Tallinna–Tartu põhimaantee ristumiskohas.
  • Ardu–Võõbu lõik. Uuel teel on parklad ja puhkealad raskeliiklusele, mis välistavad teeäärsel peatumisel liiklusohtlike olukordade tekke. Ehitustööde käigus väljaehitatud rajatised on 2 + 2 sõidurajaga 2,8 m laiuse eraldusribaga maantee, Pala eritasandiline riste, Nõmmeri ökodukt üle uue Tallinna–Tartu põhimaantee, Saarnakõrve eritasandiline riste, Mustla liiklussõlm.
  • Kose–Võõbu numbrites: Uus 24 km lõik vähendab Tallinna ja Tartu vahemaad 3 km. Kui lubatud sõidukiirus on 120 km/h, on ajaline võit ca 7 minutit, kui 110 km/h, siis ca 6 min. Paigaldati 1,74 miljonit m3 muldematerjali. Tee killustikaluse pindala võrdub 180 jalgpalliväljaku suuruse alaga (1,35 miljonit m²).
  • Kose–Võõbu unikaalsed lahendused: Paigaldati muutuva teabega liiklusmärgid. Samatasandilised loomade ristumiskohad. Lubatud suurim sõidukiirus teelõigul on 120 km/h.

Lõuna regioon – riigitee 70 Antsla–Vaabina

  • Asukoht: Riigitee 70 Antsla–Vaabina km 0,0–6,9 ja Antsla linna läbivate riigiteede rekonstrueerimine.
  • Projekteerija: Reaalprojekt AS.
  • Töövõtja: TREV-2 Grupp AS.
  • Järelevalve: P.P. Ehitusjärelevalve OÜ.
  • Maksumus: 7 miljonit (sh km).
  • Maanteeameti tellimusel rekonstrueeriti 2019. ja 2020. aastal riigitee 70 Antsla–Vaabina km 1,0–6,9 ja Antsla linna läbivad järgmised riigiteed: 70 Antsla–Vaabina km 0,0-1,0; 23129 Laatre–Antsla km 12,9–16,4; 25183 Antsla–Kanepi km 0,0–0,2 ja 25194 Antsla–Haabsaare km 0,0–1,2.
  • Tööde käigus rajati teede 70, 25194 ja 25183 ristmikule uus ringristmik. Rekonstrueeriti tee muldkeha ja kate, rajati uus kompleksstabiliseeritud alusel kahekihiline asfaltbetoonkate, mille laius on nüüd 8 meetrit, linnalõikudel 7 meetrit. Ristmikud ja mahasõidud rekonstrueeriti, rajati kraave ja Antsla linna lõigule kinnine sademeveesüsteem. Linna läbivatel lõikudel uuendati tänavavalgustus ja rajati 3,4 km kõnni- ja kergliiklusteed, lisaks rajati Antsla ja Kraavi küla vahele 2 km pikkune kergliiklustee. Töö oli Maanteeameti ja Antsla valla ühishange, Antsla vald rahastas Antsla linna ja Kraavi küla vahelist kergliiklustee ehitamist ning selle valgustamist. Tööde käigus selgus, et tee oli ehitatud läbi Vaabina mõisa vundamendi, seega korrigeeriti projekti, konserveeriti vundamendijäänused.

Ida regioon – Tallinna–Narva, Rõmeda–Haljala 2 + 2 teelõigu ehitamine

  • Asukoht: Riigitee 1 Tallinna–Narva km 78,5–87,4.
  • Projekteerija: Selektor Projekt OÜ.
  • Töövõtja: Merko Ehitus AS.
  • Järelevalve: OÜ Toomtsentrum.
  • Kogumaksumus: 16,2 miljonit (sh km).
  • Eesmärk oli olemasoleva teelõigu ohutuks 2 + 2 maanteeks ümberehitamine. Teelõigu esimene osa oli juba Tallinna poolses otsas enam kui kilomeetri pikkuselt 2 + 2 maantee, kuid Tallinna suunduv sõidutee oli kitsas ning ei vastanud normidele. Ülejäänud lõik oli kaherealine ja sõidurajad olid eraldatud kummipostidega. Ümberehitusele eelnevalt oli kaherealine Aaspere–Haljala teelõik võrdlemisi traagiline: alates 2005. aastast hukkus seal liiklusõnnetustes 12 inimest. Ehitusjärgselt suleti kõik samatasandilised mahasõidud ja ristmikud. Kohalikele elanikele tagati ligipääsud uute kogujateede ning ligipääsude kaudu. Selleks ehitati eritasandiline liiklussõlm Aasperre ning riste Vanamõisa külla. Kuna lõik on neljarealine maantee, saab suvel lubada maksimaalset piirkiirust 110 km/h ning vähemalt esialgu on teelõigul ka talvine kiirus tõstetud 100 km/h-ni. Enne lõplikku põhiprojekti koguti täiendusettepanekuid kohalikelt elanikelt ja omavalitsuselt ja korraldati avalik koosolek ka siis, kui põhiprojekt valmis sai.

Lääne regioon – Suure-Jaani–Olustvere lõigu rekonstrueerimine

  • Asukoht: Riigitee nr 24116 Suure-Jaani–Olustvere km 0,8–6,0.
  • Projekteerija: Skepast & Puhkim OÜ.
  • Töövõtja: Tallinna Teede AS.
  • Järelevalve: Teede Tehnokeskus AS.
  • Maksumus: 2,9 miljonit (sh km).
  • Suure-Jaani–Olustvere 5,3 km pikkune lõik algas Suure-Jaani linnast, läbis Kõidama ja Kärevere küla ning lõppes Olustvere alevikus. Eesmärk oli ehitada ohutu ja suurema kandevõimega V klassi nõuetele vastav tee. Kahekihilise asfaltkatte laiuseks sai 7 m, v.a Olustvere puudealleed läbiva teelõigu viimane kilomeeter, kus kate ehitati muinsuskaitseliste piirangute tõttu nelja meetri laiuseks. Rajati ka viis peatumistaskut vahekaugustega 80–160 meetrit. Olustvere allee maa-ala puittaimestikku hinnati osaliselt juba 2017. aastal. Ehitades tuli jälgida, et ei kahjustataks puid ega puujuuri. Kogu ehitus toimus kooskõlas muinsuskaitse järelevalvega: Kärevere külas ilmnes, et tegu on muinasaegse asulakohaga, kust leiti 150 eset, millest märkimisväärsemad leiud olid kahe kuljusega ripatsilüli, hoburaudsõlg ja 11. sajandi viikingite hõbemünt. Täiendavalt ehitati ümber objekti alguses olev riigiteede 57 ja 24116 neljaharuline ristmik valgustatud ringristmikuks. Kergliiklusteede ühendamiseks ehitati kilomeetritel 4,3–5,1 uus kergliiklustee.

Sildid: huvitav objektmaanteeametteedeehitusTranspordiamet
ShareTweetShareSend
Eelmine artikkel

Maanteemuuseumis avati uus näitus

Järgmine artikkel

Ristmikuehitus muudab Tartus liikluskorraldust

Seotud artiklid

teedeehitus.
Ülevaade

Teedeinseneride kutsestandardid uuenevad

LIIVI TAMM
EhitusEST aprill 2025
Kahele Tallinna tuletornile leiti ühine operaator. Foto: Transpordiamet
Ülevaade

Kahele Tallinna tuletornile leiti ühine operaator

Transpordiamet
Aadu Lassi nimelise teedevaldkonna auhinna pälvisid Robert Sinikas ja Vaabo Annus. Foto: Karli Saul / Transpordiamet
Teedeehitus

Aadu Lassi auhinna pälvisid Robert Sinikas ja Vaabo Annus

Eesti Taristuehituse Liit ja Transpordiamet
Teedepäev 2024. Foto: Shutterstock
Sündmus

Tulekul teedepäev 2024

Eesti Taristuehituse Liit
EhitusEST oktoober 2024
E-Piima tootmiskompleks Paides. Foto: Nordecon / Tõnu Tunnel
Nordeconi blogi

E-Piima uue tehasekompleksi ehitus Paides on valmis

Nordecon
Järgmine artikkel
Selline hakkab tulevikus välja nägema Tartu ringtee Riia liiklussõlm – transiitliiklus kulgeb mööda viadukti n-ö teisel korrusel, alumisele aga jääb kohalik liiklus, samuti suundumine Valga maanteele. Ristmikuehitus muudab Tartus liikluskorraldust. Foto: InfraBIM / Transpordiamet

Ristmikuehitus muudab Tartus liikluskorraldust

Värske ajakiri siin:

EhitusEST aprill 2025

Eesti Ehitab messiajakiri

Eesti Ehitab 2025

Interjööri messiajakiri

Interjöör 2025

Väljaandja

EhitusEST

OÜ Meediapilt
Registrikood: 12376744
Aadress: Pärnu mnt 161-10, 11624 Tallinn
Telefon: +372 510 7011
www.meediapilt.ee
E-post: info@meediapilt.ee
Toimetus: toimetus@meediapilt.ee

Enim kasutatud sildid

Aasta betoonehitis aasta ehitaja aasta ehitusinsener aasta ehitusprojekt aasta nominendid aasta parimad aasta puitehitis aiandus arhitektuur betoon Betooniühing blogi digitaalehituse klaster Eesti Betooniühing Eesti ehitab Eesti Ehitusettevõtjate Liit Eesti Ehitusinseneride Liit Eesti Ehituskonsultatsiooniettevõtete Liit Eesti Ehitusmaterjalide Tootjate Liit ehitusettevõtjad ehituskonverents ehitusmaterjalid ehitusturg EKFML EMPL eriolukord haridus huvitav objekt katuseehitus konkurss liitude uudised maanteeamet mess MKM nõuanne puit puitarhitektuur renoveerimine seadus sisuturundus statistikaamet sündmus taltech teedeehitus ülevaade

Uudiskiri

Telli uudiskiri ja ole esimesena kursis oluliste uudistega!

    • Meediapilt
    • TööstusEST
    • Põllumehe Teataja
    • info@meediapilt.ee
    • Reklaami
    • Tingimused
    • Uudiskiri
    No Result
    Vaata kõiki tulemusi
    • Esileht
    • Teemad
    • Blogid
      • Bauroci blogi
      • Nordeconi blogi
      • Teede Tehnokeskuse blogi
    • Liitude uudised
    • Väljaanded
    • Kolleegium
    • Reklaami
    • Toimetus
    • Telli ajakiri
    • Telli uudiskiri

    © OÜ Meediapilt

    Küpsised

    EhitusESTi veebi kasutamist jätkates nõustute küpsiste kasutamisega. Loe lähemalt siit.

    Telli uudiskiri

    ja ole esimesena kursis oluliste uudistega!