Teede säilitamisel, uute teede ehitamisel ning liiklusohutuse tagamisel on ettevõtete panus asendamatu: nüüd tunnustati neid Transpordiameti tänuüritusel.
2023. aasta oli teede-ehituses suurte projektide valmimise aasta. „Möödunud aastal valmisid mitmed olulised projektid, sealhulgas Tallinna ringtee Kanama–Valingu 2 + 2 teelõik, lõpetati Saha–Loo tee ja Vana–Narva maantee teelõikude rekonstrueerimine, viidi läbi esimene alliansshange ning valmistati ette mitmeid projekte ja küll jõuame ka nende rajamiseni. Näiteks on sel aastal Pärnu maanteel mitmed suuremad ehitusprojektid juba ka algamas,“ tõi esile Transpordiameti peadirektor Priit Sauk.
Tänuüritusel tõsteti esile erinevate tee-ehituse etappide juures toimetavaid partnereid projekteerijatest teehooldajateni.
2023. aasta parimad maanteevaldkonna partnerid on:
Parim teeprojekteerija: Road-Expert OÜ
Väike ettevõte, kellega on meeldiv koostööd teha. Nad on alati valmis pingutama ja panustama hea projekti väljatöötamisse. Kui vaja, pakuvad nad täiendavaid lahendusi parima tulemuse saavutamiseks ning vastavad küsimustele põhjalikult ja läbimõeldult. Ei kuluta aega ega energiat tarbetutele vaidlustele, vaid keskenduvad tulemusele ja koostööle.
Parim sillaprojekteerija: Stricto Project OÜ
Projekteerija on parim mitte ainult seetõttu, et nad koostasid muuhulgas väga head tööprojektid riigitee Tagadi–Kurtna ja riigitee Kirdalu–Kiisa Rail Baltica maanteeviaduktide jaoks, vaid ka seepärast, et me tellijana tunneme, et töötame nendega koostöös nagu ühes meeskonnas. Viimased tööd Transpordiametile näitavad selgelt, et nad on projekteerimisettevõte, kes mõistab tellija vajadusi ja pakub asjalikke projektilahendusi. Lisaks on nende tööde kvaliteet väga kõrge ja teistele eeskujuks. BIM projekteerimine eristub teistest, kuna nende mudelprojekteerimise tase on kohati kordades kõrgem ja vigu esineb väga vähe juba esimesel esitamisel.
Parim sillaehitaja: Trev-2 Grupp AS
TREV-2 Grupp AS-i ehitatud teerajatised (sillad, viaduktid, tunnelid) on alati väga kõrge kvaliteediga. Töökorraldus ehitusobjektil on hästi planeeritud ning koostöö tulemuslik. Möödunud aastal valmisid Tallinna ringtee Kanama–Valingu 2+2 teelõik ning Tagadi–Kurtna kõrvalmaanteel Rail Baltica maanteeviadukt.
Tehnilised lahendused on detailselt läbi mõeldud, näiteks uue Valingu viadukti ehitamine ja vana lammutamine ning raudteealuse tunneli tööde planeerimine ja teostamine olid kindla graafikuga rongide liikluse tõttu suureks väljakutseks, kuid töövõtja meeskond sai sellega suurepäraselt hakkama.
Parim omanikujärelevalve: Alvar Kruuse, Novica OÜ
Alvar Kruuse Novica OÜ-st on omanikujärelevalvet tehes olnud väga hoolas, põhjalik ja pädev insener. Tema tehtud töö on kvaliteetne nii platsil kui dokumentatsioonis. Kruuse märkab ka kõige väiksemaid probleeme, mõtleb kaasa ning pakub vajadusel erinevaid lahendusi.
Parim liikluskorraldaja: Ramudden OÜ
Ramudden on juhtiv ja innovaatiline ajutist liikluskorraldust teostav ettevõte, kelle eesmärk on saavutada ohutu liikluskeskkond ehitusobjektidel. Hea on tõdeda, et neid saab usaldada. Heaks näiteks on nende teostatud ajutine liikluskorraldus Pärnumaal Tallinna – Pärnu – Ikla Pärnu – Uulu 2 + 2 ehitusel. Head koostööd näitab, et Ramudden on alati kättesaadav ja reageerib kiiresti liikluskorralduse muutmise ettepanekutele. Lisaks esitavad nad sageli omapoolseid ettepanekuid ajutise liikluskorralduse täiustamiseks objektidel ning nende koostatud joonised on korrektsed ja arvestavad vajadusi. Hilisem liikluskorraldusvahendite hooldus objektil on heal tasemel.
Parim konsultant: Sulev Senkel, Brainteam OÜ
Aitas Transpordiametil läbi viia Eesti esimese alliansshanke. Juhtis hankedokumentide ettevalmistamist ning aitas meil leida ühiselt kokkuleppe lepingu sõnastuste osas. Nüüdseks on edukalt käivitatud ka selle lepingu arendusetapp.
Parim pindaja: Verston OÜ
Eesti suurima mahuga pindaja, kes pingutab iga-aastaselt, et kõik need hektarid killustikku kvaliteetselt ja püsivalt teedele kinni liimida.
Parim asfaltkatete paigaldaja: Tref AS
Töövõtjal on suur soov arendada asfalteerimise valdkonda, katsetada uudseid lahendusi ja saavutada väga hea ning kvaliteetne lõpptulemus. Nad võtavad uued tehnoloogiad ja lahendused kasutusele enne, kui tellija neid lepingutes sätestab. Nende teostatud taastusremont Võru – Räpina maanteel oli kõige tasasemalt paigaldatud kate eelmisel aastal ja tööde kvaliteet väga kõrge. Nad on valmis arendama asfaldi valdkonda ka ilma tellija poolsete lepinguliste nõueteta. Aovere – Alatskivi vahel teostatud taastusremondi objektil kasutati soojaasfaltsegu, mis andis sama kvaliteetse tulemuse kui kuumaasfaltsegu paigaldamine, keskkonna jalajälg oli samas märkimisväärselt väiksem. Koostöö töövõtjaga on alati väga hea ja tulemuslik. Nad paigaldavad asfaltsegu kvaliteetselt iga ilmaga: külm, soe, rahe, vihm või kuiv.
Parim teehooldaja ettevõtete arvestuses: N&V OÜ
Ettevõtte riigiteede liikluse tagamise toimepidevuse plaan on üks parimaid. Seejuures on positiivne erilise tähelepanu pööramine ajutisele liikluskorraldusele korrashoiutööde teostamisel. Liiklusõnnetuste korral on liikluse ümbersuunamine alati kiire ning politseiga tehakse selleks väga hästi koostööd. Tüükri külas toimus möödunud talvel lumetormi tõttu liiklusseisak ning N&V OÜ oli valmis Lääne-Viru teehooldajale appi tulema. Hooldetehnika oli suunatud maakonna piirile, oodates signaali toimetamiseks.
Parim teehooldaja piirkonna arvestuses: Verston OÜ
OÜ Verston, mis tegeleb aastaringselt riigiteede hooldusega Lääne-Harju hooldepiirkonnas, on tõestanud end heaperemeheliku ettevõttena, kes hoiab ja säilitab riigiteede seisukorda ning tagab liiklejate ohutuse, et teed oleksid alati hooldatud. Koostöö teehooldaja ja Transpordiameti vahel on hea ja tulemuslik. Harjumaa on teehoolduse mõttes üks suurima väljakutsega piirkondi Eestis, kuna riigiteedel on palju liiklust ja suuri liiklussõlmi, mis vajavad pidevat hooldust.
Parim tee-ehitaja: Atemo OÜ
Atemo OÜ on väga professionaalsel tasemel korraldanud ehituslepingu juhtimise peatöövõtjana. Koostöö tellija ja inseneriga on väga konstruktiivne ning tulemuslik. 2023. aasta objektidest saab eeskujuks tuua Kirdalu – Kiisa riigi kõrvalmaanteele rajatud Rail Baltica maanteeviadukti, kus töövõtja arvestas tellija ootustega ning meeskond leidis üheskoos parimad lahendused.