Eesti Taristuehituse Liidu (ESTEL) loodud veebilehelt neljarajalised.ee saab vaadata, mis seisus on Eesti põhimaanteede väljaehitamine ning millal jõuab neljarajaline maantee inimeste kodukohta.
Veebilehel neljarajalised.ee on leitav värske ülevaade Tallinna-Tartu, Tallinna-Narva ja Tallinna-Pärnu maanteede väljaehitamise seisust. Liidu tegevjuhi Tarmo Trei sõnul pole see seis kahjuks aga sugugi hea ning senise tempo jätkudes saavad Eesti põhimaanteed neljarajalisteks alles saja aasta pärast. „Sellelt veebilehelt saab igaüks ise vaadata, mis ajaks neljarajaline tee tema juurde jõuab,“ ütles Trei.
Transpordiameti analüüs 2021. aastast näitab, et kui kolme põhimaantee ja Tallinna ringtee 1 + 1 sõidurajaga teelõikude ohutustaset parandada nii, et see vastaks praegusele Tallinna-Tartu maantee 2 + 2 sõidurajaga lõikude ohutustasemele, siis väheneks liiklusõnnetuste arv 25 ning nendes vigastatud ja hukkunud inimeste arv 48 võrra igal aastal.
„Pika plaani puudumine ja teedeehituse jätkuv alarahastus ei võimalda Eestis kaasaegse teedevõrgu väljaehitamist,“ nentis Trei.
Eesti riik on pärast taasiseseisvumist suutnud 31 aastaga Tallinna-Pärnu, Tallinna-Tartu ja Tallinna-Narva vahel rajada kokku vaid 120 kilomeetrit ehk keskmiselt 3,9 kilomeetrit neljarajalisi teid aastas.
Neljarajalistest põhimaanteedest on neil lõikudel puudu veel ligi 317 kilomeetrit ja sama tempoga jätkates valmivad need aastaks 2103. Samal ajal on näiteks Läti valitsus otsustanud ehitada 20 aastaga valmis 1054 km neljarajalisi teid, toetudes põhimõttele „Igast Läti punktist kahe tunniga Riiga“.