Mida Eestis 2019. aastal ehitatakse? Millised teelõigud rekonstrueeritakse, kuhu rajatakse uusi teid?
Maanteeameti Põhja regioonis on tegijatel käed tegemist täis: suuremate töödena asutakse ehitama Tallinna ringtee Luige-Saku lõiku ning Kernu ümbersõitu.
Riigitee nr 11 Tallinna ringtee km 20,2–24,2 Luige-Saku lõigu ehitus.
Tallinna ringtee Luige-Saku täna olemasolev lõik asub Harju maakonnas Saku valla territooriumil ning on välja ehitatud kahe sõidurajaga III klassi maanteeks, kattelaiusega 9 meetrit.
Lõigul on üks eritasapinnaline ristmik – Männiku ristmik, kus ringtee ületab kõrvalmaanteed 11340 Tallinna-Saku-Laagri ning kaks Y-ristmikku. Lisaks seitse mahasõitu, millest neli suletakse. Luige-Saku lõigule eelneb neljarajaliseks ehitatud Luige liiklussõlm ja järgneb Juuliku liiklussõlme neljarajaliseks ehitatud lõik Saku liiklussõlmest kuni Kanama liiklussõlmeni.
Mis muutub? Ehitatakse välja 2+2 ristlõikega maantee. 2+2 teelõigule tuleb kolm paarisviadukti: km 20,55 Saustinõmme viadukt, mis on maanteeviadukt perspektiivse Rail Balticu trassi ületamiseks – nimetatud maanteeviadukt ja sellest tulenevad lisatööd finantseeritakse Rail Baltic Estonia OÜ poolt ja need tööd moodustavad ca 36% kogumaksumusest.
Lisaks Tammemäe viadukt km 21,35 – tegu on maanteeviadukti ehk ulukite jaoks mõeldud ulukitunneliga ja vajadus selle järgi ilmnes loomastiku-uuringutest ja eelprojektile tehtud keskkonnamõju hinnangu tulemustest.
Kolmandaks km 23,50 Saku viadukt, mis on maanteeviadukt kõrvalmaantee nr 11340 ja raudtee ületamiseks.
Kogu maanteelõik piiratakse ulukitaraga. Ehitatakse ümber Männiku ristmik ja rambid, rajatakse maanteevalgustus ning ehitatakse karjäärialale juurdepääsuks kogujatee. Nii saab liiklemine ohutum ja sujuvam. Ehitustöödega on plaanis alustada teises kvartalis.
Hankelepingu kestvus kokku on 84 kuud, millest 24 kuud on töö teostamise periood ja 60 kuud on garantiiperiood. Seega peaksid kõik tööd olema lõppenud 2021. aasta II kvartaliks. Ehitustööde kogumaksumus on ca 19 miljonit eurot (sh käibemaks). Ühtekuuluvusfondi toetus Maanteeameti tööde osale on 85%.
Riigitee nr 4 (E67) Tallinna-Pärnu-Ikla km 37–42 Kernu ümbersõidu ning Kernu tankla ja Haiba liiklussõlmede ehitus
Riigitee nr 4 (E67) Tallinna-Pärnu-Ikla km 37–42 Kernu ümbersõit asub Saue vallas, Harju maakonnas. Olemasolev lõik on täna välja ehitatud 9 m kattelaiusega III klassi maanteeks. Lubatav kiirus Kernu küla läbival lõigul on 60 km/h. Täna on teelõigul mitmeid samatasandilisi ristumisi riigimaanteedega ja muid ristumiskohti (vallateed, erateed, mahasõidud), mis ei vasta ohutusnõuetele, puuduvad jalgteeühendused ristmike ja bussipeatuste vahel.
Ohutuse tõstmiseks ehitatakse möödasõidualadega 2+1 ristlõike ja keskpiirdega Kernu ümbersõit. Kavandatav uus maanteetrass hakkab teenindama läbivat transiitliiklust ning olemasolev Kernu küla vaheline teelõik jääb kohalikule liiklusele. Möödasõiduala pikkused jäävad vahemikku 1000 kuni 1100 m.
Kernu ümbersõidu ehitustööde käigus rajatakse Haiba eritasandiline ristmik ~km 38,05–42,48 ja Kernu liiklussõlm ~km 36,7–38,05, mis ühendab omavahel olemasoleva riigitee nr 4 (E67) ja Kernu ümbersõidu ning kõrvalmaanteed nr 11406 Ääsmäe-Kernu ja nr 11407 Kernu mõisa tee.
Ehitustöödega on plaanis alustada tänavu teises kvartalis – täpne aeg sõltub ehitushankest. Hankelepingu kestvus kokku on 80 kuud, millest 20 kuud on töö teostamise periood ja 60 kuud on garantiiperiood. Seega 2020. aasta lõpuks või hiljemalt 2021. aasta alguseks peaksid kõik tööd lõppenud olema.
Ehitustööde kogumaksumus on 14 miljonit eurot (sh käibemaks) ja Ühtekuuluvusfondi toetus projektile on 85%.
Ülejäänud objektid Põhja regioonis 2019. aastal
Rekonstrueerimine
- Tee 11110 Nehatu-Loo-Lagedi km 2,145–3,958
- Tee 11202 Vaida-Urge km 23–26,937
- Tee 11162 Riisipere-Nurme km 0–2,8
- Tee 11113 Assaku-Jüri km 3,234–4,893
- Tee 15 Tallinna-Rapla-Türi km 70,596–78,927
- Tee 12 Kose-Jägala km 30,6–36,7
Taastusremont
- Tee 11182 Järvekalda tee km 0–0,915
- Tee 11115 Kurna-Tuhala km 4,8–6,5 ja km 0–2 ja tee 13 km 6,25–8,43 kuumtaastamine
- Rooparemix: tee nr 4 km 15,9–27,6 ja tee nr 1 km 10,6–17,3
Ehitusobjektid
- Riigitee nr 11390 Tallinn-Rannamõisa-Kloogaranna km 2,6–4,1 ehitus (1+1 sõidurajaga maantee ehitatakse ümber 2+2 sõidurajaga maanteeks)
- jätkuvad tööd Kose-Ardu ja Ardu-Võõbu ehitusobjektidel
- jätkub töö riigitee 4 Tallinna-Pärnu-Ikla km 13,0–13,7 Veskitammi liiklussõlme ehitusel. Nimetatule lisandub uus töö: Pärnu mnt teelõigu km 12,30–13,04 rekonstrueerimise ja „Pargi ja Reisi“ parkla ehitamine
- Väo liiklussõlme ehitus. Peterburi teel (riigitee nr 1) on projekteeritud 2+2 läbivat sõidurada koos eraldusribaga, riigitee nr 11 Tallinna ringtee on ühendatud Rahu teega eritasandiliselt riigitee nr 1 alt viaduktidega. Ehitatakse kaks 2×2 viadukti, 2 kergliikluse tunnelit ja üks kergliikluse sild. Rajatakse veoautodele ja matkaautodele mõeldud parkla ristmiku lõunapoolsesse serva. Lahendatakse ka ühistranspordi peatumiskohad ja kergliiklus. (Ettevalmistustöödega on plaanis alustada 2019. aasta II poolaastal).
Olulisemad liiklusohtlike kohtade likvideerimised
- Riigitee nr 4 Tallinna-Pärnu- Ikla km 63,4–64,7 Orgita liikluskeskkonna ohutumaks muutmine
- Riigitee nr 11191 Harku-Rannamõisa Sütemetsa tee ristmiku ümberehitus
- Riigitee nr 15 Tallinna-Rapla-Türi km 39,45–39,52 ohutussaare ehitus
- Riigitee nr 8 Tallinna-Paldiski km 12,2–15,5 keskpiirde rajamine kummipostidega + kergliiklustee ehitus
- Riigitee nr 15 Tallinna-Rapla-Türi km 17,6–21 keskpiirde katselõigu rajamine (töödega on plaanis alustada 2019. aasta II poolaastal).
Tolmuvabad katted kruusateedele
- Tee 11117 Valingu-Jõgisoo km 3,661–5,058 ehitus
Pindamised Harju ja Rapla maakonnas 2019 (kokku 177 km)
- Harju maakonnas 90 km
- Rapla maakonnas 87 km
Müraseinad
- Riigitee nr 11114 Jüri-Vaida km 7,7–7,89 Sillaotsa müratõke
- Riigitee nr 4 Tallinna-Pärnu-Ikla km 23,255–23,67 Salme müratõke
Sillad
- Riigitee nr 17 Keila-Haapsalu km 15,247 Vasalemma silla ja pealesõitude remont
- Riigitee nr 11260 Jõelähtme-Kemba km 39,427 Tõldoja silla ja pealesõitude remont