Eesti delegatsioon külastas Poolat, et tutvuda sealse betoonteede ehitamise kogemusega.
Aastatel 2015–2023 on Poolas kavas ehitada 1670 km riiklikke teid (kiirteed), nendest 800 km betoonteid. Betoonkatendi saab ka osa Poolat läbivast Via Balticast.
Kahe päeva jooksul külastati Via Baltica ehitatavat betoonteelõiku (Wyszkow-Poreba, peatöövõtja Skanska), Marki ümbersõidu ehitust Varssavi lähistel, S-8 kiirtee ehitatavat betoontee lõiku (Paszków-Radzejowice, peatöövõtja Strabag), A-1 kiirtee betoonist ehitatavat Częstochowa ümbersõitu (peatöövõtja Strabag), linnabetooni näiteid Dąbrowa Górniczas Katowice lähistel jne. Toimus kohtumine Poola maanteeameti juhtidega eesotsas peadirektor Krzysztof Kondraciukiga.
„Betoonteede puhul ei ole meil vaja jalgratast leiutada. Targem on õppida neilt, kes on meist kaugemale jõudnud,” nentis Eesti Ehitusmaterjalide Tootjate Liidu esimees Meelis Einstein.
Eesti delegatsiooni vastuvõtjateks olid Poola infrastruktuuri ja ehituse ministeerium, Poola maanteeamet ja Poola tsemendiühing. Õppereisi gruppi kuulusid esindajad riigikogust, maanteeametist, Tallinna, Tartu ja Pärnu linnavalitsustest, Eesti Asfaldiliidu, Eesti Betooniühingu ja Eesti Ehitusmaterjalide Tootjate Liidu juhid, ülikoolide õppejõud (Tallinna Tehnikaülikool, Tallinna Tehnikakõrgkool), teede projekteerimise, teedeehituse, üldehitusfirmade ja betoonehitusfirmade juhid ja tippspetsialistid: Betoonimeister AS, EstKonsult AS, HC Betoon AS, Kunda Nordic Tsement AS, Lemminkäinen Eesti AS, Merko Ehitus Eesti AS, Nordecon AS, Reaalprojekt OÜ, Rudus AS, Tallinna Teede AS, Talot AS, TPJ Inseneribüroo, Wirtgen Eesti OÜ.
Õppereisi korraldasid Eesti Ehitusmaterjalide Tootjate Liit ja Eesti Betooniühing.