Maanteeameti lääne regiooni üheks olulisemaks tööks on tänavu Tallinna–Pärnu–Ikla riigitee lõigu taastusremont kilomeetritel 122,6–134,5.
Ristmikel tõstetakse raskeliikluse poolt enimkoormatud sõiduradade kandevõimet ning uuendatakse Uussilla vuugid. Hetkel projekteerib Tuulekaru OÜ lahendust.
Peamiste ehitustöödena tehakse katte taastusremont roopa-remix meetodil, rekonstrueeritakse raskeliikluse poolt enimkoormatud sõidurajad Tallinna mnt ja Ehitajate tee ristmikul ning Liivi tee ja Raeküla ristmikul (ootealad).
Nende ristmike katendi projekteerimisel arvestatakse Rail Balticu ehitusega kaasneva raskeliikluse osakaalu kasvuga (arvestatakse 10-protsendilise kasvuga). Enimkoormatud sõiduraja koormussageduseks on arvestatud
10 753 normtelge ööpäevas, vajalik elastsusmoodul 338 MPa-d.
Ülejäänud ristmike (Savi tn, Raba tn, Niidu tn, Tammiste, Papiniidu tn, Raeküla) enimkoormatud sõiduradade taastusremondil külmfreesitakse tee sõiduraja laiuselt, lisatakse uus kulumiskiht ja vajadusel tasanduskiht. Lisaks sellele on oluline Uussilla vuukide väljavahetamine ja silla asfaltkatte taastusremont.
Rekonstrueeritakse lõik Suure-Jaani–Olustvere
Suure tööna lääne regioonis rekonstrueeritakse ka teelõik Põhja-Sakala vallas Viljandi maakonnas. Lõik algab Suure-Jaani linnast, läbib Kõidama ja Kärevere küla ning lõpeb Olustvere alevikus. Lõigu pikkuseks on 5,27 km.
Valdavalt on sinna projekteeritud kaherajaline V-klassi maantee parameetritele vastav sõidutee, mille katte laius on 7 meetrit ning sõiduraja laius 3 meetrit. Puudealleed läbiva teelõigu viimase kilomeetri kate on muinsuskaitselisest piirangust tulenevalt projekteeritud 4 meetri laiuseks. Vastutuleva sõiduki läbilaskmiseks on projekteeritud viis peatumistaskut vahekaugustega 80 kuni 160 meetrit.
Juba varasemalt rajatud kergliiklusteede ühendamiseks ehitatakse kilomeetritel 4,3–5,1 sõiduteest vasakule uus kergliiklustee, ristumisel raudteega rajatakse eraldi kergliiklustee ületuskoht. Et tee oleks ohutum ja liiklus rahulikum, ehitatakse teelõigule ka kaks künnist, millest esimene asub Kõidama külas kahe bussipeatuse vahelisel lõigul ning teine Olustvere küla Suure-Jaani poolsel sissesõidul.
Lisaks asendatakse riigiteede 57 ja 24116 neljaharuline ristmik valgustatud ringristmikuga. Töö maksumus on kuni 2,9 miljonit eurot (sh käibemaks). Töövõtja on Tallinna Teede AS, omanikujärelevalve Teede Tehnokeskus AS.
Lääne regioonis asub 2019. aasta tasaseim tee
Lääne regioonis ollakse uhked kahe mullu valminud rekonstrueeritud teelõigu üle.
Tuudi–Ridase teelõik
Tuudi–Ridase eelmine teelõik oli väga amortiseerunud, äsja valminud uus lõik seevastu ohutum, mugavam ja tasane. AS Teede Tehnokeskus mõõtis 2019. aastal ka katte tasasust ning mõõtmiste põhjal võitis teelõik IRI-näitaja ehk pinnakatte tasasuse indeksiga 0,58 tiitli „Tasaseim tee 2019“.
Rekonstrueeritud tee jäi olemasoleva tee muldkehale. Tööde käigus kaevati uued külgkraavid ja vahetati truubid, rajati uus kompleksstabiliseeritud alusel üheksa meetri laiune kahekihiline asfaltbetoonkate. Samuti ehitati ohutumaks riigiteede ristmikud Ridasel ning Karusel, rekonstrueeriti bussipeatused ja olemasolevad mahasõidud, vahetati liikluskorraldusvahendid ning paigaldati ohtlikematele lõikudele põrkepiirded.
Töö edenes tempokalt ja püsiti graafikus, töövõtja meeskond oli heal tasemel: objektist ja teostatavatest töödest oli pidevalt ülevaade. Ka planeerimine oli läbimõeldud, asfaltbetooni veoks objektile kasutati soojendusega kaste ja laotamisel eelsöötjat. Risti–Virtsu–Kuivastu–Kuressaare lõigu kilomeetritel 50,1–56,3 projekteeris Landverk OÜ, töövõtja oli TREV-2 Grupp AS, järelevalve eest vastutas SwecoEST OÜ. Kogumaksumus 2,9 miljonit eurot.
Sindi–Lodja–Silla lõik
Teise objektina sai mullu korda Sindi–Lodja–Silla lõik, mille rekonstrueerimisega muutus liiklus ohutumaks ning mugavamaks, samuti pikenes tee eluiga.
Projekti tulemusel sai tee nõuetekohase laiusgabariidi, rekonstrueeriti ristmikud ja mahasõidud ning muudeti ohutumaks Paikuse ja Silla küla asulavahe. Uue teekattena paigaldati kahekihiline asfaltbetoonkate kompleksstabiliseeritud alusel. Kogu tee ulatuses said paika ka uued liikluskorraldusvahendid.
Tegemist oli Maanteeameti ning Pärnu linna ühishankega, mille käigus Pärnu linn rahastas läbiva kergliiklustee ja ühenduste väljaehitamist ning selle valgustamist.
Lõigu projekteerija oli Tinter-Projekt OÜ, töövõtja AS Trev-2 Grupp, järelevalve eest vastutas Taalri Varahaldus AS.
Kogumaksumus 1,5 miljonit eurot.
Loe ka täpsemalt, mis teetöid on Maanteeamet planeerinud 2020. aastaks põhja, lõuna ja ida regioonides.