Aastal 2020 tehakse lõuna regioonis töid umbes 40 miljoni euro eest.
Rekonstrueeritakse seitse teelõiku: Vinso–Kirmsi lõik (kilomeetritel 25,9–35,1), Varese–Vaabina lõik (kilomeetritel 9,4–22), Kuigatsi–Soontaga lõik (kilomeetritel 57,2–65,3), Muuga–Hänikese lõik (kilomeetritel 0–1), Reola lõik (kilomeetritel 0–1,4), Võisiku–Kuningamäe lõik (kilomeetritel 35,8–43) ja Kaave–Kaavere lõik (kilomeetritel 5,1–12,9).
Lisaks ehitatakse ümber kümme liiklusohtlikku kohta, tehakse kattega teede taastusremonti 60 kilomeetril, remonditakse sildu, sealhulgas ümberehitused üheksal lõuna regiooni sillal, ehitatakse seitsmeteistkümnel teelõigul kruusateedele tolmuvaba kate.
Varese–Vaabina ebatasase kattega lõik rekonstrueeritakse
Lõigule rajati aastatel 1983–1986 tihedast asfaltbetoonist kate, paraku on see ebatasane ja erinevate defektidega – piki- ja põikpraod, katte serva lagunemised, kohati esineb roopaid. Teelõigul asub seitse kahepoolset bussipeatust, mis ehitatakse ümber ning täiendavalt ehitatakse juurde üks kahepoolne peatus. Lõigul asuvad ka kuus ristumist riigimaanteedega, mis ehitatakse ümber normidele vastavaks. Töid teostab Verston Ehitus OÜ, lõik peaks saama valmis üheksa kuuga.
Kuigatsi–Soontaga lõigule ehitatakse ka uued sillad
Lõigu kate on ehitatud aastatel 1987–1988, see on ebatasane ja esineb piki- ja põikpragusid, katte serva lagunemist, kohati roopaid. Lõigul paiknevad ka Kuninga sild ja Soontaga sild ning kaks bussipeatust. Tööde käigus rekonstrueeritakse 8,1-kilomeetrine lõik Kuigatsi teeristist kuni Väikse Emajõeni. Kompleksstabiliseeritud alusele paigaldatakse kahekihiline asfalt ning korrastatakse sademeveesüsteemid. Ühtlasi ehitatakse uued Kuninga ja Soontaga sillad.
Kitsas ja madala kandevõimega Kuninga sild ehitatakse ümber 2,1-meetrise avaga terasest lameprofiiltoruks. Liiklusohtlik Soontaga sild lammutatakse ja ehitatakse uus raamsild, millele rajatakse täiendav jalgtee osa. Tööd valmivad seitsme kuuga, ehitab Nordecon AS.
Korda saavad truubid, teekate ja bussipeatused
Töid alustatakse väljamärkimisega objektidel ja paigaldatakse infotahvlid, et informeerida teetööde kestvusest. Pärast ajutise liikluskorralduse kehtestamist alustatakse olemasoleva asfaltbetoonkatte freesimisega lõikude kaupa. Osaliselt tuuakse profiili parandamiseks juurde täitepinnast või veetakse olemasolevat muldkeha ümber laiendamist vajavatele lõikudele.
Veerežiimi parandamiseks puhastatakse olemasolevad teekraavid ning rajatakse uusi. Teelõikudel vahetatakse välja vanad amortiseerunud truubid ja rajatakse sadevete ärajuhtimiseks ka uusi truupe.
Korrastatud muldkehale veetakse uus killustikust teealus. Järgneb kompleksstabiliseeritud aluste ehitamine: segatakse teele veetud uus mineraalmaterjal ja olemasoleva katte freesimisest saadud taaskasutatav freesipuru, lisades sideained. Seega saadakse uus konstruktiivne kompleksstabiliseeritud kiht, mis profileeritakse ja tihendatakse. Kompleksstabiliseeritud kihi peale ehitatakse kahekihiline asfaltbetoonkate. Ümberehitatud ristmikud ning mahasõidud asfalteeritakse.
Külgnähtavuse parandamiseks raadatakse vajalikes kohtades teeäärset metsa ja võsa ning võetakse maha üksikuid puid.
Rekonstrueeritakse ka kõik teelõigule jäävad bussipeatused, rajatakse uued bussiooteplatvormid, paigaldatakse liiklusmärgid ja viidad ning tehakse teekatte markeering, samuti paigaldatakse ohtlikesse kõrge muldkehaga lõikudesse uusi põrkepiirdeid. Kogu ala korrastatakse ning haljastatakse.
Lõuna regiooni suuremad objektid lähiaastatel
- Järgneva nelja aasta jooksul rekonstrueeritakse riigitee Võru–Kuigatsi–Tõrva kokku umbes 50 kilomeetri ulatuses.
- 2022. aastal jätkatakse riigitee rekonstrueerimisega Vaabina–Sarapuu lõigu kilomeetritel 21,8–34,6 ja Pringi–Kuigatsi teelõigu kilomeetritel 50–57.
- 2024. aastal on hetkeseisuga plaanis rekonstrueerida ka Vagula–Varese teelõik kilomeetritel 0–9,2.
Loe ka täpsemalt, mis teetöid on Maanteeamet planeerinud 2020. aastaks põhja, lääne ja ida regioonides.