Rakvere–Rannapungerja rekonstrueerimine
Rakvere–Rannapungerja maantee rekonstrueeritakse ligikaudu 12-kilomeetrisel lõigul Sae–Anguse–Palasi vahel, et parandada teekatte seisukorda, muuta liiklemist mugavamaks ja ohutumaks.
Teekatte laius muutub olemasolevalt 6–6,5 meetrilt 7,5-meetriseks ning kurvid saavad ohutust parandavad laiendused.
Tehnilised lahendused
Majanduslikult optimaalseima lahenduse saavutamiseks on teelõigule projekteeritud ühekihiline asfaltbetoonkate bituumenstabiliseeritud alusel. Ühekihilise asfaltbetooni kasutamisel tekiksid aluse ja asfaltkatte vahel liiga suured nihkepinged, mis vähendavad tee eluiga, seega on nihkepingete maandamiseks projekteeritud bituumenstabiliseeritud aluse ja asfaldi vahele ühekordne pindamine.
Teelõigule jääb ka 1978. aastal rekonstrueeritud Nõva sild. Olemasolev vana sild koosneb kahest eri aegadel ehitatud sillast: algne sild ehitati 1936. aastal ning seda laiendati eraldi konstruktsiooniga 1978. aastal.
Uus sild on projekteeritud üheavalise raudbetoonist kaarsillana, mille tekiplaat toetub spandrelite kaudu kaarele. Kaar on monoliitselt toestatud kahele kaldasambale, mis kannavad koormust edasi pinnasele. Kaldasambad on omakorda toestatud taldmikvundamendile ja vaivundamendile.
Ehitustööde teostamiseks on läbiviidud riigihange, mille võitis Nordecon AS. Töövõtjal tuleb töödega valmis saada 340 päevaga: koos eeldatava talvise tehnoloogilise pausiga kulub selleks kaks hooaega. Praeguse seisuga on siiski lootus, et tööd saavad suuremas osas valmis ühe suvise hooajaga.
Narva–Narva-Jõesuu–Hiiemetsa taastusremont
Narva–Narva-Jõesuu–Hiiemetsa maanteel viiakse läbi taastusremont Narva ja Narva-Jõesuu vahelisel lõigul.
Teelõigul on suur liiklussagedus – lõiguti üle 6000 auto ööpäevas ja suvisel hooajal võib liiklussagedus küündida isegi 12 000 autoni ööpäevas. Tee on ülimalt defektne ning vajab kogu pealmise kulumiskihi väljavahetamist.
Lisaks kulumiskihi töödele on eesmärk muuta liiklus teelõigul senisest ohutumaks. Selleks kanaliseeritakse liiklus Narva ja Narva-Jõesuu vahel, kus on kolm suurema kasutusega ristmikku (riigiteed 13 147 ja 13 212 ning ligipääs aiandusühistule Energeetik).
Töövõtja on osaühing N&V, kel on tööde teostamiseks aega viis kuud, millest peaks igati piisama.
Loe ka täpsemalt, mis teetöid on Maanteeamet planeerinud 2020. aastaks põhja, lõuna ja lääne regioonides.