Maanteeameti lääne regioonis on alanud aastal töös rohkem objekte, kui ühte ajakirja mahuks, ent üks olulisem neist on Risti-Virtsu-Kuivastu-Kuressaare riigiteel nr 10 asuva Tuudi-Ridase lõigu rekonstrueerimine kilomeetritel 50,13–56,35.
Tegu on taasiseseisvunud Eesti Vabariigi ajal viimase veel rekonstrueerimata lõiguga sellel teel. Kui Tuudi, Vagivere, Kinksi ja Ridase külade territooriumil asuv lõik korda saab, on ühelt poolt mugavam liigelda, teisalt peab tugevdatud kattekonstruktsiooniga tee liikluskoormusele paremini vastu.
Rekonstrueeritavale teele jääb kaks suuremat riigiteede ristmikku, ristumised Karuse-Kalli ja Ridase-Saastna teedega: liiklussuunad osaliselt kanaliseeritakse, rajatakse ohutussaared ning parandatakse ristmike geomeetriat. Teevalgustust rekonstrueerimise käigus ei rajata.
Tööajaks on planeeritud neli ja pool kuud, kusjuures alates olemasoleva katendi freesimisest peab olema kahe kuu jooksul paigaldatud uus asfaltbetoonkatte alumine kiht. See tähendab, et töid teostatakse erinevates valmiduse etappides mitmes lõigus korraga.
Liiklust seejuures täielikult ei suleta: vähemalt üks sõidurada peab olema liiklejaile liikumiseks alati avatud. Kõigi tööde käigus ja vaheaegadel, kui ei ole avatud 1+1 sõidurada, kasutatakse liiklusreguleerijaid, foorjuhtimisega liikluse reguleerimine toimub vaid praamiliikluse välisel ajal. Nii püütakse maksimaalselt arvestada Saaremaa praamiliiklusega, et ehituse ajal saaks lõiku võimalikult mugavalt läbida.
Rekonstrueerimise käigus tee asukoht ei muutu ja see jääb olemasolevale muldele, osaliselt laiendatakse muldkeha vaid ohutute nõlvuste tagamiseks.
Hange on tänaseks riigihangete registris üleval viitenumbriga 206058 – töö eeldatav maksumus on 3 141 667 eurot ja kuna pakkumuse esitamise tähtaeg on 2 aprill, on võitja osas selgust oodata õige pea.
Tööde käik teelõigul
- Tööde teostamist alustatakse objekti väljamärkimisega, kus märgitakse ja kinnistatakse looduses kõik rajatava tee iseloomulikud punktid. Samuti paigaldatakse infotahvlid, et informeerida teetöödest ja töö perioodist.
- Tõsisem töö tee kallal algab ajutise liikluskorralduse kehtestamisega, kus sõltuvalt töölõigust kehtestatakse esimesed ajutised liikluspiirangud, reeglina alandatakse töötsoonis kiirust kuni 30 km/h.
- Seejärel kaevatakse välja või puhastatakse teepeenrad ning tähistatakse teekatte ääred. Järgneb olemasoleva asfaltbetoonkatte freesimine, mida tehakse lõikude kaupa.
- Peale katte freesimist purustatakse asfaltbetoonkatte all asunud vana tuhkstabiliseeritud kiht ja antakse olemasolevale muldkehale õiged piki- ja põikkalded.
Osaliselt veetakse profiili parandamiseks juurde täiendavalt täitepinnast või veetakse olemasolevat muldkeha ümber laiendamist vajavatele lõikudele. Veerežiimi parandamiseks puhastatakse olemasolevad teekraavid ning rajatakse uusi teekraave. Kõikide mullatööde maht on peaaegu
38 000 kuupmeetrit. Teelõigul vahetatakse välja vanad amortiseerunud truubid uute vastu ja rajatakse ka uusi truupe sadevete ärajuhtimiseks. - Korrastatud muldkehale rajatakse uus teealus killustikust, ehitusmahuga peaaegu 88 000 ruutmeetrit. Järgneb kompleksstabiliseeritud aluste ehitamine, mille käigus segatakse teele veetud uus mineraalmaterjal ja olemasoleva katte freesimisest saadud taaskasutatav freesipuru koos sideainete lisamisega uueks konstruktiivseks kompleksstabiliseeritud kihiks, mis profileeritakse ja tihendatakse.
Kompleksstabiliseeritud kihile ehitatakse peale kahekihiline asfaltbetoonkate, asfalteeritakse ümberehitatud ristmikud ja mahasõidud, kokku tehakse asfalteerimistöid ca 67 000 ruutmeetril. - Külgnähtavuse parandamiseks raadatakse selleks vajalikes kohtades teeäärset metsa ja võsa, likvideeritakse üksikuid puid.
- Rekonstrueeritakse ka kõik teelõigule jäävad 8 bussipeatust koos uute bussiooteplatvormidega ning antud piirkonnale iseloomulikud ja omapärase arhitektuuriga 4 bussipeatuse ootekoda.
- Järgnevalt ehitatakse teepeenrad, paigaldatakse uued liiklusmärgid ja -viidad ning tehakse teekatte markeering, samuti paigaldatakse ohtlikesse kõrge muldkehaga lõikudesse uusi põrkepiirdeid 2,5 km ulatuses. Kogu töödega hõlmatud ala korrastatakse, teemaale rajatakse uus haljastus.
Teetööd 2019 Lääne regioonis
Pärnu maakond
Rekonstrueerimised
- Riigitee nr 10 Risti-Virtsu-Kuivastu-Kuressaare km 50,1–56,5
- Riigitee nr 59 Pärnu-Tori km 12,1–16,9 rekonstrueerimine
- Riigitee nr 58 Aluste-Kergu km 0,1–5,9 rekonstrueerimine
- Riigitee nr 19278 Sindi-Lodja-Silla km 0,0–3,7 rekonstrueerimine
Taastusremondid (uue ülemise asfaltbetoonkatte ehitus)
- Riigitee nr 5 Pärnu-Rakvere-Sõmeru km 6,8–16,2 taastusremont
- Riigitee nr 6 Valga-Uulu km 101,3–106,3 taastusremont
Tolmuvaba katte ehitus kruusateele
- Riigitee nr 19134 Varbla-Väänja km 1,2–9,9 tolmuvaba kate
Liiklusohtlike kohtade likvideerimine
- Riigitee nr 60 Pärnu-Lihula km 11,8–12,4 Audru kooli ristmik
- Riigitee nr 5 Pärnu-Rakvere km 44,0–44,4 Vändra ristmik
- Riigitee nr 4 Pärnu-Jaagupi bussipeatuste ehitus
- Riigitee nr 4 Häädemeeste bussipeatuste ehitus
- Riigitee nr 59 Pärnu-Tori km 1,6 valgustatud teeületuskoha ehitus
Pindamised ja sildade remont
- 26 teelõigu pindamine kogupikkusega 62,3 km
- Riigitee nr 92 Tartu-Viljandi-Kilingi-Nõmme Kanaküla silla remont
- Riigitee nr 19275 Urge-Sindi km 1,9 asuva Sindi silla remont
Lääne maakond
Rekonstrueerimised
- Riigitee nr 17 Keila-Haapsalu km 34,7–44,6 rekonstrueerimine
Taastusremondid
- Riigitee nr 9 Ääsmäe-Haapsalu-Rohuküla km 73,–88,4 remont
Liiklusohtlike kohtade likvideerimine
- Riigitee nr 16160 Palivere-Oonga km 16,3–16,4 Martna ristmik
- Riigitee nr 17 Keila-Haapsalu km 63,3 tõstetud ületuskoha ehitus
Pindamised ja sildade remont
- 20 teelõigu pindamine kogupikkusega 71,6 km
- Riigitee nr 17 Keila-Haapsalu Kuijõe-Piiri silla ümberehitus
- Riigitee nr 17 Keila-Haapsalu Kuijõe-Kõrtsi silla ümberehitus
Viljandi maakond
Rekonstrueerimised
- Riigitee nr 6 Valga-Uulu km 57,5–59,2 rekonstrueerimine
- Riigitee nr 6 Valga-Uulu km 75,1–82,8 rekonstrueerimine
- Riigitee nr 49 Imavere-Viljandi-Karksi-Nuia km 53,7–53,9
- Riigitee nr 24116 Suure-Jaani-Olustvere km 0,8–6,1
Taastusremondid
- Riigitee nr 92 Tartu-Viljandi-Kilingi-Nõmme km 48,4–58,8 remont
- Riigitee nr 49 Imavere-Viljandi-Karksi-Nuia km 0,0–2,7 remont
Tolmuvaba katte ehitus kruusateele
- Riigitee nr 24111 Tässi tee km 0,0–3,9 tolmuvaba kate
- Riigitee nr 24152 Päri-Alustre-Lõmsi km 0,1–5,7 tolmuvaba kate
- Riigitee nr 24167 Heimtali-Uue-Kariste-Abja-Paluoja km 15,2–18,3
- Riigitee nr 24188 Karksi-Nuia-Halliste km 2,1–9,3 tolmuvaba kate
Liiklusohtlike kohtade likvideerimine
- Riigitee nr 24124 Viljandi-Suure-Jaani km 21,6–22,5 kergliiklustee
- Riigitee nr 24172 Sultsi-Abja-Paluoja km 14,2–15,0 kergliiklustee
- Riigitee nr 92 Tartu-Viljandi-Kilingi-Nõmme km 57,6 ülekäigukoht
- Riigitee nr 92 Tartu-Viljandi-Kilingi-Nõmme km 58,9 ülekäigukoht
Pindamised ja sildade remont
- 44 teelõigu pindamine kogupikkusega 110 km
- Riigitee nr 24184 Ahimäe-Pahuvere Loisu silla remont
Saare maakond ja Hiiu maakond
Taastusremondid
- Riigitee nr 10 Risti-Virtsu-Kuivastu-Kuressaare km 79,2–82,5
Liiklusohtlike kohtade likvideerimine
- Riigitee nr 10 Risti-Virtsu-Kuivastu-Kuressaare Liiva teeületuskoht
- Riigiteel Suuremõisa-Käina-Emmaste km 30,5–30,8 parkimine
Pindamised
- 111,3 km lõike Saare maakonnas ja 70,3 km lõike Hiiu maakonnas
Sildade remondid
- Riigitee nr 24184 Orissaare-Leisi-Mustjala Maasi silla remont
- Riigitee nr 21132 Masa-Laimjala-Tuhala Uue-Löwe silla remont
Tolmuvaba katte ehitus kruusateele
Riigitee nr 12109 Palade-Tubala km 3,0–4,9 tolmuvaba kate