Lõuna regiooni suurimateks töödeks on BIM-mudelit kasutades Niitsiku-Karisilla lõigu rekonstrueerimine koos Niitsiku silla ümberehitamisega ning Tallinna-Tartu-Võru-Luhamaa Pikknurme-Puurmani lõigule 2+1 möödasõidualade ehitus.
Põlva-Karisilla tee kilomeetritel 27,301–34,219 asuva Niitsiku-Karisilla lõigu tööde käigus rekonsrueeritakse katend, ehitatakse ümber riigiteede, kohalike teede ja erateede ristmikke, rajatakse bussipeatuseid ja haljastust, tegeletakse kraavistuse ja mullatööde, aluste ja katete ehituse, tehnovõrkude ümberehitamise ning vajalikes lõikudes uue teemaa-ala moodustamisega.
Lisaks ehitatakse ümber km 27,74 asuv Niitsiku sild ja mass-stabiliseeritakse kilomeetritel 27,3–27,7 asuv turbane lõik. Seoses sellega on oodata ka kuni 4 kuu pikkust tee sulgemist.
BIM-mudel katsetusel
Riigitee 90 Niitsiku-Karisilla lõigu rekonstrueerimine on Maanteeameti pilootprojekt, mille eesmärk on mudelprojekteerimise- ja ehitamise (BIM – building information modeling) kasutusvõimaluste selgitamine Eesti tingimustes. Projekteerimisfaasis loodi Niitsiku-Karisilla lõigu mudel ja ehitustööde käigus kasutatakse kolmemõõtmelisi ruumimudeleid nii ehitamisel kui ka hilisemate teostusjooniste koostamisel.
Maanteeameti eesmärk on analüüsida mudelipõhist projekteerimist ja ehitamist ning kasutada seda ehitusprotsessi jälgimisel ja kontrollimisel. Pilootprojektis on ehitustööde teostamise ajal kasutusel ühtse keskkonnana Infrakiti platvorm, kuhu on laetud dokumentatsioon. Keskkonnale on juurdepääs kõigil osapooltel (tellija, ehitaja, projekteerija, omanikujärelevalve) ja keskkonna kaudu hakkab toimuma igapäevaselt info vahetamine. Teise olulise asjana soodustab BIM masinjuhtimise kasutamist objektil ja vähendab paberdokumentide hulka igas projekti faasis (nt digitaalsed mõõteprotokollid).
Teedeehitustööd on plaanis maist kuni novembrini, rekonstrueeritava osa maksumus on 4 miljonit eurot. 2019. aastal on plaanis ka riigitee 90 Põlva-Karisilla kilomeetritel 0,290–11,295 asuva Rosma-Soohara lõigu rekonstrueerimine.
Uued möödasõidualad
Teise olulise tööna on plaanis põhimaantee nr 2 (E263) Tallinna-Tartu-Võru-Luhamaa kilomeetritel 142,2–146,9 asuvale Pikknurme-Puurmani lõigule 2+1 möödasõidualade ehitus.
Tee-ehitustööd peaksid valmima 2019. aasta septembriks ning tööde maksumus on 5,724 miljonit eurot: eesmärgiks 2+1 sõidurajaga möödasõidualade ja lõiguti 1+1 sõidurajaga keskpiirdega teelõikude ehitamine.
Laupkokkupõrgete vältimiseks paigaldatakse vastassuunalisi sõidusuundi eraldav põrkepiire, ristmikud ehitatakse ümber ja dubleerivad ristmikud likvideeritakse. Kogu lõigu ulatuses uuendatakse teekate ja liikluskorraldusvahendid. Bussipeatused nihutatakse ja seotakse ristmikega, bussipeatuste juurde ehitatakse jalgteed.
Kohtadesse, kus müratase ületab normtaseme, ehitatakse müratõkkeseinad. Põhimaantee äärde ehitatakse ka kogujateed ja hooldusteed ning paigaldatakse ulukitarad. Lisaks ehitatakse veeviimarid ja kaevatakse kraavid.
Tööd toimuvad 4,7 km pikkusel teelõigul (km 142,2–146,9), kuhu ehitatakse 2+1 möödasõidualadega tee. Sõiduraja laius kaherealisel osal on 3,5+3,25 m ja üherealisel osal 3,75 m, eraldusriba laius 1,5 m ja sõiduraja servast kummalegi poole tuleb 1,0 m laiune kindlustatud teepeenar. Kokku ehitatakse vaheldumisi kaks möödasõidu lõiku pikkusega 1,4 km ja nende vahel 0,7 km pikkune piirdega eraldatud 1+1 sõiduradadega lõik. Selleks ehitatakse olemasolevale 1+1 muldkehale mulde laiendused lisaraja tarbeks.
Olemasolev tee rekonstrueeritakse. 2+1 ristlõikega teelõigule paigaldatakse metallist karptalast keskpiire, ehitatakse uued juurdepääsuteed ning tagasipöördekohad kohaliku liikluse ühendamiseks olemasoleva teedevõrgustikuga ja juurdepääsuks teeäärsetele kinnistutele.
Põltsamaa-Tartu teelõigule kilomeetrite 127–182 rajatavatest möödasõidualadest on Pikknurme-Puurmani 2+1 sõiduradadega teelõik kolmas.
Maanteeameti objektid 2019. aastal Lõuna regiooni riigiteedel
Ehitus- ja rekonstrueerimisobjektid
- Kanepi-Leevaku tugimaanteel
- Kauksi-Leevaku lõik
- Põlva-Karisilla tugimaanteel Rosma-Soohara lõik
- Riia-Pihkva põhimaanteel Missokülä-Hindsa lõik
- Antslat läbivad riigiteed 70, 23129, 25183 ja 25194
- Värska-Ulitina ja Saatse-Petseri lõikudele tolmuvaba katte ehitus
- Põlva-Karisilla tugimaanteel Niitsiku-Karisilla lõik
- Võru-Räpina tugimaanteel Leevi-Vinso lõik
- Tallinna-Tartu-Võru-Luhamaa põhimaanteel Pikknurme-Puurmani 2+1 möödasõidualade ehitus
Liiklusohtlike kohtade ümberehitus
- Tallinna-Tartu-Võru-Luhamaa Puhu ristmiku kergliiklusteed
- Laeva parkla
- Saverna parkla juurdepääsud
- Uha ristmik
- Jõhvi-Tartu-Valga põhimaantee Kurelaane ristmik
- Õru bussipeatus
- Põhimaantee 6 Valga-Uulu Tõrva sissesõit
- Jõgeva-Mustvee tugimaantee Mäealuse bussipeatused
- Õuna ringristmik
- Võru-Põlva tugimaanteel Võrumõisa ristmik
- Tartu-Viljandi-Kilingi-Nõmme maanteel Puhja asulavärav, künnis, Puhja teeületuskoht, jalgtee
- Tugimaanteel Puurmani-Tabivere Puurmani künnised
- Tugimaanteel Kääpa-Obinitsa-
- Võmmorski-Petseri Otsa šikaan
- Värska sanatooriumi teel
- Väike-Rõsna bussipeatused
- Verioramõisa bussiootealad
- Ulila-Võllinge tugimaanteel km 0,6–1,4 bussipeatuse ootealad
- Teel Puurina-Lüllemäe-Litsmetsa Lüllemäe jalgratta- ja jalgtee
Taastusremondid ja pindamised
- Tallinna-Tartu-Võru-Luhamaa km 170,056–174,976 taastusremont
- Tallinna-Tartu-Võru-Luhamaa km 268,63–274,906 taastusremont
- Tartu-Jõgeva-Aravete km 32,00–41,23 kuumtaastamine
- Tallinna-Tartu-Võru-Luhamaa km 135,164–142,2 rooparemix
- Tallinna-Tartu-Võru-Luhamaa km 148,000–160,728 rooparemix
- Tallinna-Tartu-Võru-Luhamaa km 237,873–247,933 rooparemix
Pindamine riigiteedel
Kokku 321,32 km, sh Jõgeva maakond 23,84 km, Tartu maakond 73,08 km, Põlva maakond 52,8 km, Võru maakond 111,7 km, Valga maakond 59,9 km
Sildade projekteerimine ja ehitus
- Põlva-Karisilla maanteel Niitsiku sild
- Tatra-Otepää-Sangaste maanteel Karja sild
- Kärsa-Eoste maanteel Porgandi sild
- Värska-Ulitina maanteel Sesniki sild
- Põlva ringteel Põlva sild