Algab 2+2 maantee ehitus
Ida regioonis algab Tallinna-Narva vahelise riigitee 1 (E20) Rõmeda-Haljala lõigu ümberehitus 2+2 maanteeks, seda kilomeetritel 78,5–87,4.
Olemasolev tee juba on Tallinna poolses otsas enam kui kilomeetri pikkuselt 2+2 maantee, kuid selle Tallinna suunduv sõidutee on kitsas ning ei vasta normidele. Ülejäänud lõik on hetkel kaherealine ja sõidurajad on eraldatud kummipostidega, et tagada möödasõidukeeldudest kinni pidamine.
Ehitusjärgselt suletakse olemasolevad mahasõidud ja ristmikud. Kohalikele elanikele tagatakse ligipääs maanteele uute kogujateede ning ligipääsude rajamisega. Selleks ehitatakse uus eritasandiline liiklussõlm Aasperre ning riste Vanamõisa külla. Kogu lõik saab olema neljarealine maantee, kus suvel saab lubada maksimaalset piirkiirust 110 km/h.
Tee planeerimisel oli olulisel kohal suhtlus kohaliku omavalitsuse ja elanikega: nii korraldati enne lõplikku põhiprojekti avalik koosolek, mille alusel koguti kohalike täiendusettepanekuid. Samasugune koosolek korraldati ka siis, kui põhiprojekt valmis sai.
Objekti eeldatav maksumus on 16,5 miljonit eurot ning see rahastatakse täielikult riigieelarvest. Hange avaldati riigihangete registris 2. jaanuaril 2019.
- Objekti realiseerimise ettevalmistustöödega alustati juba 2008. aastal, kui Ramboll Eesti AS alustas km 78,4–90,5 lõigule eelprojekti koostamist.
- 2009. aastal valmis projektist esimene osa – Haljala liiklussõlm, mis ehitati valmis juba aastatel 2011–2012.
- Ülejäänud objekt on kavandatud valmis ehitada järgneva kahe aastaga: ehitustöödega alustatakse 2019 ning töö peaks olema valmis aastal 2020.
Polügooni ühendustee
Riigitee 5 Pärnu-Rakvere-Sõmeru teelõigu km 141,4–142,0 ja kaitseväe keskpolügooni ühendusteele ehitatakse eritasandiline ristumine.
Töö on valmimas Riigi Kaitseinvesteeringute Keskuse ja Maanteeameti koostöös, et tagada Kaitseväe Tapa linnakute vaheline ühendus ning linnaku ühendus kaitseväe keskpolügooniga. Tapalt toimub õppusteperioodidel tihe liiklus keskpolügooni suunal. Hetkel toimub see läbi Tapa linna, ms on aeganõudvam ning koormav ka kohalikule elanikkonnale ja just seetõttu on rajamisel eraldiseisvad ühendused. Kuna liikumine linnaku ja keskpolügooni vahel toimub enamasti kolonnidena ning suuremate õppuste ajal on kolonnide arv suur, siis oli otstarbekas põhimaantee ja ühendustee ristumine rajada eritasandilisena.
Kaitseväe rahastamisel on riste ehituse kohta koostatud eelprojekt, mille alusel korraldab Maanteeamet projekteerimis-ehitushanke.
Täienduseks tavapärasele tööprotsessile on antud objekt valitud ka BIM-pilootprojektiks, kus projekteerimise ja ehitamise protsessis on ette nähtud kasutada Civilpoint OY poolt pakutavatest tarkvara komponentidest koosnevaid jagatud keskkonna (CDE – common data environment) lahendusi.
Projekteerimise käigus on eesmärk proovida maksimaalselt asjakohase informatsiooni (näiteks kasutatavate materjalide nimetused, omadused jne) lisamist projektmudelitele ning täiendada seda informatsiooni ehitustööde käigus. Tellijale on oluline hiljem koos töövõtjaga analüüsida kasutatud tarkvara baasil protsessi tulemuslikkust ning näha, millisel määral on võimalik informatsiooni edasi kandmine projekteerimisest ehituse faasi.
Objekti eeldatav maksumus on 1,4 miljonit eurot. Eeldatavalt kuulutatakse hange välja märtsi lõpus eeldusega, et ehitustöödega on võimalik alustada suve alguses.
Näitlikud mahud
2+2 teelõigu pikkus
- Asfaltbetooni maht – ca 400 000 m²
- Kompleksstabiliseeritud alus – 186 000 m²
- Killustikalused – 275 000 m²
- Betoonitööd – 1300 m³
Polügooni ühendustee
- Asfaltbetooni maht – ca 9 000 m²
- Kompleksstabiliseeritud alus – 4 700 m²
- Killustikalused – 6 300 m²
- Betoonitööd – 600 m³