Onnineni uus e-pood, Expresside müügikett ja projektimüük on kokku seotud üheks tervikuks, mis teeb kliendi elu lihtsamaks ja aitab kokku hoida aega.
Onnineni uut e-poodi ja eri müügikanalite koostööd tutvustab lähemalt ettevõtte müügidirektor ja
e-kaubanduse arendusprojekti juht Kuuno Kirspuu.
Miks on Onninenil e-poele ja kanalite ühtesidumisele vaja rõhku panna?
Meie klientideks on tehnikaala professionaalid, kes eeldavad ka hulgimüüjalt professionaalset teenindust ning tuge kõigis müügikanalites. Meie puhul on nendeks Express-kaupluste kett üle Eesti, OnnShop e-pood nii arvutis kui mobiilis, eri valdkondade projektimüügi meeskonnad, sotsiaalmeedia. Vaatleme kõiki kliendile suunatud teenuseid ühtse tervikuna, nn omnikanali lahendusena.
Iga professionaal saab neist eri kanaleist panna kokku endale sobiva lahenduse, kasutades nii OnnShop e-poodi kui teisi teenuseid just temale sobival viisil, ajal ja kohas ning valides endale sobiva tarneviisi. Uus OnnShop e-pood toetab veelgi seda, et vajalik teave toodete kohta oleks igal ajal ja kõikjal kättesaadav. Klient näeb reaalajas infot toote saadavuse kohta Expressides ja kesklaos. Samuti on näha kogu vajalik tootetehniline info ning dokumentatsioon, täiendame seda pidevalt.
Kas küsisite ka klientide arvamust?
Saime nii klientidelt kui kolleegidelt projekti käivitamise pilootfaasis olulist tagasisidet ning võtsime seda ka arvesse. Üheks näiteks võiks tuua selle, et OnnShop kohandub automaatselt nii tava- kui tahvelarvutile ning nutitelefonile. Ei ole tarvis alla laadida eraldi äppi nutiseadmele. See teeb kasutamise lihtsamaks. Kuna meie klient on oma töös mobiilne, siis on samad andmed ja info alati olemas nii arvutis kui mobiilis.
Milline on OnnShop e-poe kasu kliendile?
Hoiab kokku aega. Klient näeb OnnShop e-poes kaupade olemasolu Expressides üle Eesti reaalajas ja see aitab säästa aega materjalide hankimisel. Samuti saab ta e-poes kiirelt ostu vormistada.
Leiab kiiresti õige toote. Targa OnnShop e-poe tooteotsingu abil on võimalik leida endale vajalik toode lihtsamini kui kunagi varem.
Kogu tehniline info ja hinnad on kohe näha. Kuna põhjalikud tootetehnilised andmed ja toodete hinnad on e-poes näha, saab juba näiteks ehituse projektikontoris või ehitusplatsil teha koos tellijaga lõplikud valikud toodete osas ning tellida kiirelt kaup järgmiseks tööpäevaks kohale.
Klient omab infot kauba liikumisest. Reaalajas on võimalik saada ülevaade, kas kaup on juba kesklaos komplekteeritud ehk milline on tellimuse hetkestaatus.
Tellimuste ajalugu on näha. Seda, et nende ettevõtte tellimuste ajalugu on OnnShop e-poes nähtav ja kergesti analüüsitav, on kliendid kiitnud. Neil on igal ajal ja igas kohas ülevaade ning nad saavad vajadusel juhendada kolleege. On ju e-pood erinevalt tavakauplusest avatud 24 tundi päevas ja 7 päeva nädalas.
E-poodide arendamine on ilmselt trend, mida ükski tõsiseltvõetav kaupmees ei saa eirata.
Kindlasti. Eesti E-kaubanduse Liidu juhatuse liikme Märt Aabi sõnul on tänaseks vähemalt 60–70% kogu kaubandusest mõjutatud toodete esindatusest internetis ja seda sõltumata sellest, millises kanalis ostutehing tehakse. Seega täna võib juba öelda, et kui sind pole e-poes, siis sind ei ole enamuse klientide jaoks olemas.
Eestis kasvas e-kaubandus 2017.aastal 37%. See on kiirem kasv kui enamikes Euroopa riikides.
Me ei saa mööda ka faktist, et millenniaalide ehk aastail 1982–1996 sündinud inimeste arv tööjõuturul tõuseb pidevalt ning moodustab 2025. aastaks 75% kogu tööealisest elanikkonnast. Nemad on kõige aktiivsemad digilahenduste kasutajad.
Samas soovitakse, et lisaks internetis leiduvale infole saaks kaupa ka poes käega katsuda.
See on saanud tavaliseks, et enne poodi minekut veenduvad inimesed toote sobivuses internetis. Nad tutvuvad foorumites ja sotsiaalmeedias antud tagasisidega ning e-poodide ostjate poolt jäetud kommentaaride ja reitingutega.
Tänapäeval on levinud ka nn showrooming, kus inimesed enne ostmist tutvuvad poes olevate väljapanekutega ning teevad ostu interneti teel. Või siis vastupidi – webrooming tähendab nähtust, kus esmalt tutvutakse toote andmetega internetis ning seejärel tehakse ost kaupluses.
Need suundumused on jõudnud ehitusvaldkonda. Meie kliendid on professionaalid, nad valmistavad oma projekte ette põhjalikult ja vajavad selleks infot nii toodete kui trendide kohta. Samas on väga vajalik ka silmast-silma suhtlus müügiinimestega ning kaupadega tutvumise ja ostu võimalus nii kauplustes kui internetis. Siin olemegi Onnineni kui kõik-ühes lahendust pakkuva ettevõttena meie klientidele toeks oma professionaalsete projektimeeskondadega, üle-eestilise Express-kaupluste ketiga ning OnnShop e-poe põhjaliku tootetehnilise infoga.
Kuidas on plaanis OnnShop e-poodi edasi arendada?
Fookuses on tooteandmete ja tootetehnilise dokumentatsiooni täiendamine, müüdavate toodete sortimendi suurendamine ja OnnShop e-poe pakutavate võimaluste pidev arendamine. Kindlasti anname lisanduvatest võimalustest klientidele uudiskirja teel operatiivselt teada.
Toetan Kesko grupi digitaalsete lahenduste valdkonna juhi Anni Ronkaineni arvamust, et digitaliseerimine on raputanud alustalasid igal alal. Küsimus ei ole ainult tehnoloogilises arengus, vaid muutustes, mis mõjutavad oluliselt turundust, müüki, logistikat ja ettevõtete ärimudeleid tervikuna. Tahame pakkuda parimaid digitaalseid teenuseid ja keskendume tegevustele, mis loovad meie klientidele suurimat väärtust, tehes koostöö Onnineniga võimalikult sujuvaks ja kasumlikuks.
Tänan kõiki kliente, tarnijaid ja koostööpartnereid suure panuse eest senises arendustöös, mis ka jätkub, sest ainult kuulates meie kliente saame luua parima teenustevaliku ja äritegevust toetavad digilahendused.