• Meediapilt
  • TööstusEST
  • Põllumehe Teataja
  • Reklaami
  • Telli ajakiri
  • Telli uudiskiri
Ehitusest
No Result
Vaata kõiki tulemusi
  • Esileht
  • Teemad
    • Kõik
    • Aasta nominendid
    • Arvamus
    • Digitaliseerimine
    • Ehitusettevõtjad
    • Ehitusmaterjalid
    • Energia
    • Eriolukord
    • Ettevõte
    • Haridus
    • Huvitav objekt
    • Katuse-ehitus
    • Kestlikkus
    • Kogemus
    • Kriis
    • Küte ja ventilatsioon
    • Mess
    • Nõuanne
    • Podcast
    • Portree
    • Probleem
    • Puit
    • Seadus
    • Sisearhitektuur
    • Sisuturundus
    • Sündmus
    • Teadus
    • Teedeehitus
    • Terminivara
    • Tööohutus
    • Ülevaade
    • Ümarlaud
    Vasakult: Rene Raamat, Meelis Einstein, Mart Arro, Karl-Martin Rammo, Indrek Ellamaa, Veljo Haube, Ivar Sikk, Raul Merivee. Fotolt puuduvad: Martin Ojala, Margus Puusepp, Kaimur Kivi. Foto: Kalev Lilleorg.

    Eesti Ehitusmaterjalide Tootjate Liit valis uue juhatuse

    Mehikoorma tuletorn avab peagi uksed. Foto: Transpordiamet

    Mehikoorma tuletorn avab peagi külastajatele uksed

    Stuudo88 sisearhitekt Ljudmila Funika-Müür. Fotod: Liisi Sikka

    Sisearhitekt on tellija parem käsi

    Eramu avaneb tänavale ja hoovi poole otsekui lehvik. Fotod: Toomas Tuul

    Betoonine ja kodune eramu Suvila tänaval

    Mullune mess. Foto: sisustusmess.ee

    Mess Interjöör toob sisustushuvilised kokku

    Keila lauluväljak. Foto: Molumba OÜ

    Lauluväljak – Keila linna uus maamärk

  • Liitude uudised
  • Väljaanded
  • Blogid
    • Kõik
    • Bauroci blogi
    • Nordeconi blogi
    • Teede Tehnokeskuse blogi
    AI ehituses: fotode abil võrreldakse ehituse edenemist võrreldes BIM-mudeliga. Foto: Nordecon

    Nordecon: tehisintellekt jõuab üha enam ehitusse

    Jätkusuutlik ehitus - aastaruannete uus lahutamatu osa on ESG. LEED Paltinum sertifikaati taotlev Golden Gate.

    Jätkusuutlik ehitus – aastaruannete uus lahutamatu osa on ESG

    Bauroc RENOVE on mõeldud tellistest või looduskivist välisseinte soojustamiseks seestpoolt juhul, kui maja fassaad tuleb säilitada ja seinte väljastpoolt soojustamine ei ole lubatud. Foto: Bauroc

    Ajaloolise maja seestpoolt soojustamiseks on lahendused olemas

    Uue telemaja ehituslepingu allkirjastasid Eesti Rahvusringhäälingu juhatuse esimees Erik Roose ja Nordecon AS juhatuse liige Tarmo Pohlak. Foto: Siim Loivi / ERR

    Uue telemaja ehitustöödega alustab Nordecon sel aastal

    Nordecon AS-i juhatuse liige Tarmo Pohlak

    Tarmo Pohlak: Nordeconil on vastutus olla teenäitaja

    Quo vadis, Eesti hanked? Foto: Shutterstock

    Quo vadis, Eesti hanked?

  • Kolleegium
  • Toimetus
Ehitusest
  • Esileht
  • Teemad
    • Kõik
    • Aasta nominendid
    • Arvamus
    • Digitaliseerimine
    • Ehitusettevõtjad
    • Ehitusmaterjalid
    • Energia
    • Eriolukord
    • Ettevõte
    • Haridus
    • Huvitav objekt
    • Katuse-ehitus
    • Kestlikkus
    • Kogemus
    • Kriis
    • Küte ja ventilatsioon
    • Mess
    • Nõuanne
    • Podcast
    • Portree
    • Probleem
    • Puit
    • Seadus
    • Sisearhitektuur
    • Sisuturundus
    • Sündmus
    • Teadus
    • Teedeehitus
    • Terminivara
    • Tööohutus
    • Ülevaade
    • Ümarlaud
    Vasakult: Rene Raamat, Meelis Einstein, Mart Arro, Karl-Martin Rammo, Indrek Ellamaa, Veljo Haube, Ivar Sikk, Raul Merivee. Fotolt puuduvad: Martin Ojala, Margus Puusepp, Kaimur Kivi. Foto: Kalev Lilleorg.

    Eesti Ehitusmaterjalide Tootjate Liit valis uue juhatuse

    Mehikoorma tuletorn avab peagi uksed. Foto: Transpordiamet

    Mehikoorma tuletorn avab peagi külastajatele uksed

    Stuudo88 sisearhitekt Ljudmila Funika-Müür. Fotod: Liisi Sikka

    Sisearhitekt on tellija parem käsi

    Eramu avaneb tänavale ja hoovi poole otsekui lehvik. Fotod: Toomas Tuul

    Betoonine ja kodune eramu Suvila tänaval

    Mullune mess. Foto: sisustusmess.ee

    Mess Interjöör toob sisustushuvilised kokku

    Keila lauluväljak. Foto: Molumba OÜ

    Lauluväljak – Keila linna uus maamärk

  • Liitude uudised
  • Väljaanded
  • Blogid
    • Kõik
    • Bauroci blogi
    • Nordeconi blogi
    • Teede Tehnokeskuse blogi
    AI ehituses: fotode abil võrreldakse ehituse edenemist võrreldes BIM-mudeliga. Foto: Nordecon

    Nordecon: tehisintellekt jõuab üha enam ehitusse

    Jätkusuutlik ehitus - aastaruannete uus lahutamatu osa on ESG. LEED Paltinum sertifikaati taotlev Golden Gate.

    Jätkusuutlik ehitus – aastaruannete uus lahutamatu osa on ESG

    Bauroc RENOVE on mõeldud tellistest või looduskivist välisseinte soojustamiseks seestpoolt juhul, kui maja fassaad tuleb säilitada ja seinte väljastpoolt soojustamine ei ole lubatud. Foto: Bauroc

    Ajaloolise maja seestpoolt soojustamiseks on lahendused olemas

    Uue telemaja ehituslepingu allkirjastasid Eesti Rahvusringhäälingu juhatuse esimees Erik Roose ja Nordecon AS juhatuse liige Tarmo Pohlak. Foto: Siim Loivi / ERR

    Uue telemaja ehitustöödega alustab Nordecon sel aastal

    Nordecon AS-i juhatuse liige Tarmo Pohlak

    Tarmo Pohlak: Nordeconil on vastutus olla teenäitaja

    Quo vadis, Eesti hanked? Foto: Shutterstock

    Quo vadis, Eesti hanked?

  • Kolleegium
  • Toimetus
  • Reklaami
  • Telli ajakiri
  • Telli uudiskiri
No Result
Vaata kõiki tulemusi
Ehitusest
No Result
Vaata kõiki tulemusi
OnninenEhitusestis

Tänavused väljakutsed teedeehituses

Põhja regioon

autor: Janar Tükk, Maanteeameti põhja teehoiu osakonna juhataja
märts 2020
Kategooria: Teedeehitus, EhitusEST märts 2020
Maanteeameti põhja regioon - põhja regioonis on mahukad ning olulised tööd nii Väo liiklussõlm (pildil) kui ka Võõbu–Mäo lõik. Illustratsioon K-Projekt AS.

Põhja regioonis on mahukad ning olulised tööd nii Väo liiklussõlm (pildil) kui ka Võõbu–Mäo lõik. Illustratsioon K-Projekt AS.

Väo liiklussõlme ehitamine

Olemasolev Väo ristmik on ammendanud oma läbilaskevõime – on ju tegemist ühe Eesti koormatuima ristmikuga, mida läbib ööpäevas ligi 49 000 autot. Eeldatakse, et kahekümne aasta pärast on neid ööpäevas umbes 60 000.

Väo eritasandiline liiklussõlm asub Tallinna–Narva maantee kilomeetritel 9–10,4. Maanteeamet soovib alustada liiklussõlme ehitustöödega 2020. aasta kevadel, et suurendada ristmiku läbilaskevõimet ja tagada ohutu liiklemine. Liiklussõlmes on kõik kergliikluse ristumised projekteeritud eritasandilisteks, ehitatakse välja ristmikuala, kus Tallinna–Narva maantee viiakse üle ringristmiku. Lisaks mõjutab ehitus 600 meetri ulatuses Tallinna ringteed ja 800 meetri ulatuses Rahu teed.

Ehituse ajal lammutatakse ka Rahu tee alguses olev trammidepoo hoone. Lisaks neljarajalistele teelõikudele rajatakse üle kolme kilomeetri jalg- ja jalgrattateid ning veo- ja matkaautode parkla.

Tallinna–Narva maantee ja Tallinna ringtee Pirita jõe poolsesse äärde tuleb nutikas veoautode parkla. Sinna paigaldatavad infotablood annavad juhtidele infot näiteks sadamasse jõudmiseks vajamineva aja kohta, et sõitu saaks alustada õigeaegselt. Loodetavasti vähendab see ummikuid sadama piirkonnas.

Ristmikul võetakse kasutusele tänapäevased liikluse jälgimise ja juhtimise seadmed, näiteks muutteabega liiklusmärgid, infotablood jne. Väo liiklussõlm valmib 2021. aasta lõpuks. Liiklussõlme projekteerija on K-Projekt AS.

Väo eritasandilise liiklussõlme prognoositav ehitusmaksumus on 20 miljonit eurot, millest 85% rahastab Euroopa Liidu Ühtekuuluvusfond.

Võõbu–Mäo teelõik

Võõbu–Mäo teelõik on viimane Kose–Mäo neljarajalisest maanteelõigust, mis peaks valmima 2022. aastaks. See hakkab ühendama üheksat maakonda pealinnaga ning Luhamaa piiripunktiga.

Uus tee rajatakse lõigu esimeses pooles (Võõbust Annani) praegusest maanteest paremale poole (edela suunas). Lõigu teises pooles (Annast Mäoni) ehitatakse uus tee osaliselt praegusest maanteest vasakule ja osaliselt kattub tee praeguse trassiga. Võõbu–Mäo vahemaa läbimise teekond lüheneb tänu uuele teele ligi kaks kilomeetrit.
Et tee oleks ohutum, on ristumised kõrvalmaanteede ja kohalike teedega lahendatud eritasandiliselt. Teelõigule on ette nähtud viis suuremat rajatist: Puiatu ökodukt, Anna liiklussõlm, Korba ja Võõbu viaduktid ning Kükita sild. Kavas on rajada on müratõkkevallid ja -seinad ning parkla (Kükita).

Kose–Mäo 40-kilomeetrine uus 2+2 tee lühendab Tallinna–Tartu–Võru–Luhamaa maanteed 5,3 kilomeetri võrra. Ajaline võit on võrreldes praegusega kuni üheksa minutit, mis tuleneb nii lühenenud teekonnast, suuremast liikumiskiirusest kui ka tänasest olukorrast, kus tihtipeale tuleb sõidukikolonnide tõttu liikuda piirkiirusest aeglasemalt. Autokolonnidest möödasõidud tekitavad sageli ohtlikke olukordi.

inkodu

Võõbu–Mäo lõigu projekteerisid Reaalprojekt OÜ ja Novarc Group AS. Projekti prognoositav ehitusmaksumus on 73 miljonit eurot.

Teelõik asub Tallinna–Tartu–Võru–Luhamaa maantee kilomeetritel 64,2–80,2 (olemasoleva Tartu maantee kilomeetrid 67,5–85,5). Võõbu–Mäo 16-kilomeetrist lõiku hakatakse ehitama juba tänavu kevadel.

Põhja regioonis on mahukad ning olulised tööd nii Väo liiklussõlm kui ka<br /> Võõbu–Mäo lõik (pildil). Illustratsioon Reaalprojekt OÜ
Põhja regioonis on mahukad ning olulised tööd nii Väo liiklussõlm kui ka Võõbu–Mäo lõik (pildil). Illustratsioon Reaalprojekt OÜ

Olulised tööd

Põhja regiooni märkimisväärseteks töödeks on ka Tallinna ringtee lõigu kogujateede projekteerimine ja ehitamine ning Tallinna–Tartu–Võru–Luhamaa tee kilomeetritel 20,9–25,00 Vaida–Aruvalla I niidi rekonstrueerimine.

Tööd Tallinna ringteel

Tallinna ringtee kilomeetritel 0,6–2,8 muudetakse mugavamaks Väo–Lagedi teelõigu kogujateede lahendus. Olemasolev ajutine foorristmik likvideeritakse ja ristuv liiklus suunatakse läbi ühendusteede ja tunneli, seega muutub liiklemine ohutumaks.

Ehitaja on TrefNord AS ja tööde maksumus käibemaksuta on umbes 1,5 miljonit eurot. Tööd peavad olema valmis 2020. aasta lõpuks. Omanikujärelevalvet teeb objektil P.P. Ehitusjärelevalve OÜ.

Vaida–Aruvalla I niit

Lisaks Tallinna ringtee kogujateede ehitamisele rekonstrueeritakse tänavu Tallinna–Tartu–Võru–Luhamaa maantee kilomeetrid 20,898–25,00 ehk teisisõnu Vaida–Aruvalla I niit. Plaanis on katendi remont. Plaanitav lahendus jälgib olemasoleva tee plaanilahendust: plaanikõverateta sirgel lõigul puuduvad mahasõidud ja remondiga ei muudeta olemasolevat liikluskorraldust: teelõigule paigaldatakse ohutuse tõstmiseks ulukitarad ning piirded. Ehituse ajal on lubatud ehitajal liikluse ümbersuunamine II niidile. Täpne ajutine liikluskorraldus selgub teise kvartali jooksul.
Ehitaja on Nordecon AS. Tööde maksumus käibemaksuta on umbes kaks miljonit eurot, tööde valmimise tähtaeg 2020. aasta lõpp. Omanikujärelevalve eest vastutab AS Teede Tehnokeskus.

Loe ka täpsemalt, mis teetöid on Maanteeamet planeerinud 2020. aastaks lõuna, lääne ja ida regioonides.

Sildid: Eesti teedmaanteeametpõhja regioonteedeehitus
ShareTweetShareSend
Eelmine artikkel

Lõuna regioon: tuleb töökas suvi

Järgmine artikkel

Tee-ehitus aastal 2020

Seotud artiklid

teedeehitus.
Ülevaade

Teedeinseneride kutsestandardid uuenevad

LIIVI TAMM
EhitusEST aprill 2025
Aadu Lassi nimelise teedevaldkonna auhinna pälvisid Robert Sinikas ja Vaabo Annus. Foto: Karli Saul / Transpordiamet
Teedeehitus

Aadu Lassi auhinna pälvisid Robert Sinikas ja Vaabo Annus

Eesti Taristuehituse Liit ja Transpordiamet
Teedepäev 2024. Foto: Shutterstock
Sündmus

Tulekul teedepäev 2024

Eesti Taristuehituse Liit
EhitusEST oktoober 2024
Verstoni juhatuse esimehe Veiko Veskimäe. Foto: Rail Baltic Estonia
Teedeehitus

Rail Baltic Estonia sõlmis seni suurima lepingu Rail Baltica põhitrassi ehitamiseks

Rail Baltic Estonia
Tegemist on Eestis esimese riigitee katselõiguga, kus Transpordiamet kasutab ligniini bituumeni asendajana asfaltsegudes. Mäeküla–Koeru–Kapu km 21,25–25,30 rekonstrueerimine. Foto: Transpordiamet
Teedeehitus

Transpordiamet paigaldab esmakordselt Eestis nii sõidu- kui kergliiklusteele ligniiniga asfaltsegu

Transpordiamet
Järgmine artikkel
Tee-ehitus aastal 2020. Strateegilise planeerimise direktor Martin Lengi. Foto: Maanteeamet

Tee-ehitus aastal 2020

Värske ajakiri siin:

EhitusEST aprill 2025

Eesti Ehitab messiajakiri

Eesti Ehitab 2025

Interjööri messiajakiri

Interjöör 2025

Väljaandja

EhitusEST

OÜ Meediapilt
Registrikood: 12376744
Aadress: Pärnu mnt 161-10, 11624 Tallinn
Telefon: +372 510 7011
www.meediapilt.ee
E-post: info@meediapilt.ee
Toimetus: toimetus@meediapilt.ee

Enim kasutatud sildid

Aasta betoonehitis aasta ehitaja aasta ehitusinsener aasta ehitusprojekt aasta nominendid aasta parimad aasta puitehitis aiandus arhitektuur betoon Betooniühing blogi digitaalehituse klaster Eesti Betooniühing Eesti ehitab Eesti Ehitusettevõtjate Liit Eesti Ehitusinseneride Liit Eesti Ehituskonsultatsiooniettevõtete Liit Eesti Ehitusmaterjalide Tootjate Liit ehitusettevõtjad ehituskonverents ehitusmaterjalid ehitusturg EKFML EMPL eriolukord haridus huvitav objekt katuseehitus konkurss liitude uudised maanteeamet mess MKM nõuanne puit puitarhitektuur renoveerimine seadus sisuturundus statistikaamet sündmus taltech teedeehitus ülevaade

Uudiskiri

Telli uudiskiri ja ole esimesena kursis oluliste uudistega!

    • Meediapilt
    • TööstusEST
    • Põllumehe Teataja
    • info@meediapilt.ee
    • Reklaami
    • Tingimused
    • Uudiskiri
    No Result
    Vaata kõiki tulemusi
    • Esileht
    • Teemad
    • Blogid
      • Bauroci blogi
      • Nordeconi blogi
      • Teede Tehnokeskuse blogi
    • Liitude uudised
    • Väljaanded
    • Kolleegium
    • Reklaami
    • Toimetus
    • Telli ajakiri
    • Telli uudiskiri

    © OÜ Meediapilt

    Küpsised

    EhitusESTi veebi kasutamist jätkates nõustute küpsiste kasutamisega. Loe lähemalt siit.

    Telli uudiskiri

    ja ole esimesena kursis oluliste uudistega!