• Meediapilt
  • TööstusEST
  • Põllumehe Teataja
  • Reklaami
  • Telli ajakiri
  • Telli uudiskiri
Ehitusest
No Result
Vaata kõiki tulemusi
  • Esileht
  • Teemad
    • Kõik
    • Aasta nominendid
    • Arvamus
    • Digitaliseerimine
    • Ehitusettevõtjad
    • Ehitusmaterjalid
    • Energia
    • Eriolukord
    • Ettevõte
    • Haridus
    • Huvitav objekt
    • Katuse-ehitus
    • Kestlikkus
    • Kogemus
    • Kriis
    • Küte ja ventilatsioon
    • Mess
    • Nõuanne
    • Podcast
    • Portree
    • Probleem
    • Puit
    • Seadus
    • Sisearhitektuur
    • Sisuturundus
    • Sündmus
    • Teadus
    • Teedeehitus
    • Terminivara
    • Tööohutus
    • Ülevaade
    • Ümarlaud
    Mehikoorma tuletorn avab peagi uksed. Foto: Transpordiamet

    Mehikoorma tuletorn avab peagi külastajatele uksed

    Stuudo88 sisearhitekt Ljudmila Funika-Müür. Fotod: Liisi Sikka

    Sisearhitekt on tellija parem käsi

    Eramu avaneb tänavale ja hoovi poole otsekui lehvik. Fotod: Toomas Tuul

    Betoonine ja kodune eramu Suvila tänaval

    Mullune mess. Foto: sisustusmess.ee

    Mess Interjöör toob sisustushuvilised kokku

    Keila lauluväljak. Foto: Molumba OÜ

    Lauluväljak – Keila linna uus maamärk

    Messingitooni silindrikujuline õhupuhasti lisab ruumi autentsust ja pehmust, asendades varasema nurgelise versiooni. Interjööri autor: Ljudmila Funika-Müür, Stuudio88 OÜ. Foto: Kirill Masing

    Remont: omal käel või ettevõtte toel?

  • Liitude uudised
  • Väljaanded
  • Blogid
    • Kõik
    • Bauroci blogi
    • Nordeconi blogi
    • Teede Tehnokeskuse blogi
    AI ehituses: fotode abil võrreldakse ehituse edenemist võrreldes BIM-mudeliga. Foto: Nordecon

    Nordecon: tehisintellekt jõuab üha enam ehitusse

    Jätkusuutlik ehitus - aastaruannete uus lahutamatu osa on ESG. LEED Paltinum sertifikaati taotlev Golden Gate.

    Jätkusuutlik ehitus – aastaruannete uus lahutamatu osa on ESG

    Bauroc RENOVE on mõeldud tellistest või looduskivist välisseinte soojustamiseks seestpoolt juhul, kui maja fassaad tuleb säilitada ja seinte väljastpoolt soojustamine ei ole lubatud. Foto: Bauroc

    Ajaloolise maja seestpoolt soojustamiseks on lahendused olemas

    Uue telemaja ehituslepingu allkirjastasid Eesti Rahvusringhäälingu juhatuse esimees Erik Roose ja Nordecon AS juhatuse liige Tarmo Pohlak. Foto: Siim Loivi / ERR

    Uue telemaja ehitustöödega alustab Nordecon sel aastal

    Nordecon AS-i juhatuse liige Tarmo Pohlak

    Tarmo Pohlak: Nordeconil on vastutus olla teenäitaja

    Quo vadis, Eesti hanked? Foto: Shutterstock

    Quo vadis, Eesti hanked?

  • Kolleegium
  • Toimetus
Ehitusest
  • Esileht
  • Teemad
    • Kõik
    • Aasta nominendid
    • Arvamus
    • Digitaliseerimine
    • Ehitusettevõtjad
    • Ehitusmaterjalid
    • Energia
    • Eriolukord
    • Ettevõte
    • Haridus
    • Huvitav objekt
    • Katuse-ehitus
    • Kestlikkus
    • Kogemus
    • Kriis
    • Küte ja ventilatsioon
    • Mess
    • Nõuanne
    • Podcast
    • Portree
    • Probleem
    • Puit
    • Seadus
    • Sisearhitektuur
    • Sisuturundus
    • Sündmus
    • Teadus
    • Teedeehitus
    • Terminivara
    • Tööohutus
    • Ülevaade
    • Ümarlaud
    Mehikoorma tuletorn avab peagi uksed. Foto: Transpordiamet

    Mehikoorma tuletorn avab peagi külastajatele uksed

    Stuudo88 sisearhitekt Ljudmila Funika-Müür. Fotod: Liisi Sikka

    Sisearhitekt on tellija parem käsi

    Eramu avaneb tänavale ja hoovi poole otsekui lehvik. Fotod: Toomas Tuul

    Betoonine ja kodune eramu Suvila tänaval

    Mullune mess. Foto: sisustusmess.ee

    Mess Interjöör toob sisustushuvilised kokku

    Keila lauluväljak. Foto: Molumba OÜ

    Lauluväljak – Keila linna uus maamärk

    Messingitooni silindrikujuline õhupuhasti lisab ruumi autentsust ja pehmust, asendades varasema nurgelise versiooni. Interjööri autor: Ljudmila Funika-Müür, Stuudio88 OÜ. Foto: Kirill Masing

    Remont: omal käel või ettevõtte toel?

  • Liitude uudised
  • Väljaanded
  • Blogid
    • Kõik
    • Bauroci blogi
    • Nordeconi blogi
    • Teede Tehnokeskuse blogi
    AI ehituses: fotode abil võrreldakse ehituse edenemist võrreldes BIM-mudeliga. Foto: Nordecon

    Nordecon: tehisintellekt jõuab üha enam ehitusse

    Jätkusuutlik ehitus - aastaruannete uus lahutamatu osa on ESG. LEED Paltinum sertifikaati taotlev Golden Gate.

    Jätkusuutlik ehitus – aastaruannete uus lahutamatu osa on ESG

    Bauroc RENOVE on mõeldud tellistest või looduskivist välisseinte soojustamiseks seestpoolt juhul, kui maja fassaad tuleb säilitada ja seinte väljastpoolt soojustamine ei ole lubatud. Foto: Bauroc

    Ajaloolise maja seestpoolt soojustamiseks on lahendused olemas

    Uue telemaja ehituslepingu allkirjastasid Eesti Rahvusringhäälingu juhatuse esimees Erik Roose ja Nordecon AS juhatuse liige Tarmo Pohlak. Foto: Siim Loivi / ERR

    Uue telemaja ehitustöödega alustab Nordecon sel aastal

    Nordecon AS-i juhatuse liige Tarmo Pohlak

    Tarmo Pohlak: Nordeconil on vastutus olla teenäitaja

    Quo vadis, Eesti hanked? Foto: Shutterstock

    Quo vadis, Eesti hanked?

  • Kolleegium
  • Toimetus
  • Reklaami
  • Telli ajakiri
  • Telli uudiskiri
No Result
Vaata kõiki tulemusi
Ehitusest
No Result
Vaata kõiki tulemusi
OnninenEhitusestis

Rekonstrueeritakse oluline teelõik

autor: MARGUS EISENSCHMIDT, MAANTEEAMETI LÄÄNE REGIOON
märts 2019
Kategooria: Teedeehitus, EhitusEST märts 2019
Teetööd Maanteeameti lääne regioonis. Tuudi-Ridase lõigu skeem.

Teetööd Maanteeameti lääne regioonis. Tuudi-Ridase lõigu skeem.

Maanteeameti lääne regioonis on alanud aastal töös rohkem objekte, kui ühte ajakirja mahuks, ent üks olulisem neist on Risti-Virtsu-Kuivastu-Kuressaare riigiteel nr 10 asuva Tuudi-Ridase lõigu rekonstrueerimine kilomeetritel 50,13–56,35.

Tegu on taasiseseisvunud Eesti Vabariigi ajal viimase veel rekonstrueerimata lõiguga sellel teel. Kui Tuudi, Vagivere, Kinksi ja Ridase külade territooriumil asuv lõik korda saab, on ühelt poolt mugavam liigelda, teisalt peab tugevdatud kattekonstruktsiooniga tee liikluskoormusele paremini vastu.

Rekonstrueeritavale teele jääb kaks suuremat riigiteede ristmikku, ristumised Karuse-Kalli ja Ridase-Saastna teedega: liiklussuunad osaliselt kanaliseeritakse, rajatakse ohutussaared ning parandatakse ristmike geomeetriat. Teevalgustust rekonstrueerimise käigus ei rajata.

Tööajaks on planeeritud neli ja pool kuud, kusjuures alates olemasoleva katendi freesimisest peab olema kahe kuu jooksul paigaldatud uus asfaltbetoonkatte alumine kiht. See tähendab, et töid teostatakse erinevates valmiduse etappides mitmes lõigus korraga.

Liiklust seejuures täielikult ei suleta: vähemalt üks sõidurada peab olema liiklejaile liikumiseks alati avatud. Kõigi tööde käigus ja vaheaegadel, kui ei ole avatud 1+1 sõidurada, kasutatakse liiklusreguleerijaid, foorjuhtimisega liikluse reguleerimine toimub vaid praamiliikluse välisel ajal. Nii püütakse maksimaalselt arvestada Saaremaa praamiliiklusega, et ehituse ajal saaks lõiku võimalikult mugavalt läbida.

Rekonstrueerimise käigus tee asukoht ei muutu ja see jääb olemasolevale muldele, osaliselt laiendatakse muldkeha vaid ohutute nõlvuste tagamiseks.

Hange on tänaseks riigihangete registris üleval viitenumbriga 206058 – töö eeldatav maksumus on 3 141 667 eurot ja kuna pakkumuse esitamise tähtaeg on 2 aprill, on võitja osas selgust oodata õige pea.

Tööde käik teelõigul

  • Tööde teostamist alustatakse objekti väljamärkimisega, kus märgitakse ja kinnistatakse looduses kõik rajatava tee iseloomulikud punktid. Samuti paigaldatakse infotahvlid, et informeerida teetöödest ja töö perioodist.
  • Tõsisem töö tee kallal algab ajutise liikluskorralduse kehtestamisega, kus sõltuvalt töölõigust kehtestatakse esimesed ajutised liikluspiirangud, reeglina alandatakse töötsoonis kiirust kuni 30 km/h.
  • Seejärel kaevatakse välja või puhastatakse teepeenrad ning tähistatakse teekatte ääred. Järgneb olemasoleva asfaltbetoonkatte freesimine, mida tehakse lõikude kaupa.
  • Peale katte freesimist purustatakse asfaltbetoonkatte all asunud vana tuhkstabiliseeritud kiht ja antakse olemasolevale muldkehale õiged piki- ja põikkalded.
    Osaliselt veetakse profiili parandamiseks juurde täiendavalt täitepinnast või veetakse olemasolevat muldkeha ümber laiendamist vajavatele lõikudele. Veerežiimi parandamiseks puhastatakse olemasolevad teekraavid ning rajatakse uusi teekraave. Kõikide mullatööde maht on peaaegu
    38 000 kuupmeetrit. Teelõigul vahetatakse välja vanad amortiseerunud truubid uute vastu ja rajatakse ka uusi truupe sadevete ärajuhtimiseks.
  • Korrastatud muldkehale rajatakse uus teealus killustikust, ehitusmahuga peaaegu 88 000 ruutmeetrit. Järgneb kompleksstabiliseeritud aluste ehitamine, mille käigus segatakse teele veetud uus mineraalmaterjal ja olemasoleva katte freesimisest saadud taaskasutatav freesipuru koos sideainete lisamisega uueks konstruktiivseks kompleksstabiliseeritud kihiks, mis profileeritakse ja tihendatakse.
    Kompleksstabiliseeritud kihile ehitatakse peale kahekihiline asfaltbetoonkate, asfalteeritakse ümberehitatud ristmikud ja mahasõidud, kokku tehakse asfalteerimistöid ca 67 000 ruutmeetril.
  • Külgnähtavuse parandamiseks raadatakse selleks vajalikes kohtades teeäärset metsa ja võsa, likvideeritakse üksikuid puid.
  • Rekonstrueeritakse ka kõik teelõigule jäävad 8 bussipeatust koos uute bussiooteplatvormidega ning antud piirkonnale iseloomulikud ja omapärase arhitektuuriga 4 bussipeatuse ootekoda.
  • Järgnevalt ehitatakse teepeenrad, paigaldatakse uued liiklusmärgid ja -viidad ning tehakse teekatte markeering, samuti paigaldatakse ohtlikesse kõrge muldkehaga lõikudesse uusi põrkepiirdeid 2,5 km ulatuses. Kogu töödega hõlmatud ala korrastatakse, teemaale rajatakse uus haljastus.

Teetööd 2019 Lääne regioonis

Pärnu maakond

Rekonstrueerimised

  • Riigitee nr 10 Risti-Virtsu-Kuivastu-Kuressaare km 50,1–56,5
  • Riigitee nr 59 Pärnu-Tori km 12,1–16,9 rekonstrueerimine
  • Riigitee nr 58 Aluste-Kergu km 0,1–5,9 rekonstrueerimine
  • Riigitee nr 19278 Sindi-Lodja-Silla km 0,0–3,7 rekonstrueerimine

Taastusremondid (uue ülemise asfaltbetoonkatte ehitus)

  • Riigitee nr 5 Pärnu-Rakvere-Sõmeru km 6,8–16,2 taastusremont
  • Riigitee nr 6 Valga-Uulu km 101,3–106,3 taastusremont

Tolmuvaba katte ehitus kruusateele

  • Riigitee nr 19134 Varbla-Väänja km 1,2–9,9 tolmuvaba kate

Liiklusohtlike kohtade likvideerimine

  • Riigitee nr 60 Pärnu-Lihula km 11,8–12,4 Audru kooli ristmik
  • Riigitee nr 5 Pärnu-Rakvere km 44,0–44,4 Vändra ristmik
  • Riigitee nr 4 Pärnu-Jaagupi bussipeatuste ehitus
  • Riigitee nr 4 Häädemeeste bussipeatuste ehitus
  • Riigitee nr 59 Pärnu-Tori km 1,6 valgustatud teeületuskoha ehitus

Pindamised ja sildade remont

  • 26 teelõigu pindamine kogupikkusega 62,3 km
  • Riigitee nr 92 Tartu-Viljandi-Kilingi-Nõmme Kanaküla silla remont
  • Riigitee nr 19275 Urge-Sindi km 1,9 asuva Sindi silla remont

Lääne maakond

Rekonstrueerimised

  • Riigitee nr 17 Keila-Haapsalu km 34,7–44,6 rekonstrueerimine

Taastusremondid

  • Riigitee nr 9 Ääsmäe-Haapsalu-Rohuküla km 73,–88,4 remont

Liiklusohtlike kohtade likvideerimine

  • Riigitee nr 16160 Palivere-Oonga km 16,3–16,4 Martna ristmik
  • Riigitee nr 17 Keila-Haapsalu km 63,3 tõstetud ületuskoha ehitus

Pindamised ja sildade remont

  • 20 teelõigu pindamine kogupikkusega 71,6 km
  • Riigitee nr 17 Keila-Haapsalu Kuijõe-Piiri silla ümberehitus
  • Riigitee nr 17 Keila-Haapsalu Kuijõe-Kõrtsi silla ümberehitus

Viljandi maakond

Rekonstrueerimised

  • Riigitee nr 6 Valga-Uulu km 57,5–59,2 rekonstrueerimine
  • Riigitee nr 6 Valga-Uulu km 75,1–82,8 rekonstrueerimine
  • Riigitee nr 49 Imavere-Viljandi-Karksi-Nuia km 53,7–53,9
  • Riigitee nr 24116 Suure-Jaani-Olustvere km 0,8–6,1

Taastusremondid

  • Riigitee nr 92 Tartu-Viljandi-Kilingi-Nõmme km 48,4–58,8 remont
  • Riigitee nr 49 Imavere-Viljandi-Karksi-Nuia km 0,0–2,7 remont

Tolmuvaba katte ehitus kruusateele

  • Riigitee nr 24111 Tässi tee km 0,0–3,9 tolmuvaba kate
  • Riigitee nr 24152 Päri-Alustre-Lõmsi km 0,1–5,7 tolmuvaba kate
  • Riigitee nr 24167 Heimtali-Uue-Kariste-Abja-Paluoja km 15,2–18,3
  • Riigitee nr 24188 Karksi-Nuia-Halliste km 2,1–9,3 tolmuvaba kate

Liiklusohtlike kohtade likvideerimine

  • Riigitee nr 24124 Viljandi-Suure-Jaani km 21,6–22,5 kergliiklustee
  • Riigitee nr 24172 Sultsi-Abja-Paluoja km 14,2–15,0 kergliiklustee
  • Riigitee nr 92 Tartu-Viljandi-Kilingi-Nõmme km 57,6 ülekäigukoht
  • Riigitee nr 92 Tartu-Viljandi-Kilingi-Nõmme km 58,9 ülekäigukoht

Pindamised ja sildade remont

  • 44 teelõigu pindamine kogupikkusega 110 km
  • Riigitee nr 24184 Ahimäe-Pahuvere Loisu silla remont

Saare maakond ja Hiiu maakond

Taastusremondid

  • Riigitee nr 10 Risti-Virtsu-Kuivastu-Kuressaare km 79,2–82,5

Liiklusohtlike kohtade likvideerimine

  • Riigitee nr 10 Risti-Virtsu-Kuivastu-Kuressaare Liiva teeületuskoht
  • Riigiteel Suuremõisa-Käina-Emmaste km 30,5–30,8 parkimine

Pindamised

  • 111,3 km lõike Saare maakonnas ja 70,3 km lõike Hiiu maakonnas

Sildade remondid

  • Riigitee nr 24184 Orissaare-Leisi-Mustjala Maasi silla remont
  • Riigitee nr 21132 Masa-Laimjala-Tuhala Uue-Löwe silla remont

Tolmuvaba katte ehitus kruusateele

Riigitee nr 12109 Palade-Tubala km 3,0–4,9 tolmuvaba kate

Sildid: maanteeametteedeehitusülevaade
ShareTweetShareSend
Eelmine artikkel

Maantee laiendusest keskpolügooni ristumisteni

Järgmine artikkel

Lõuna-Eestis katsetatakse mudelprojekteerimist

Seotud artiklid

Mullune mess. Foto: sisustusmess.ee
Mess

Mess Interjöör toob sisustushuvilised kokku

LIIVI TAMM
teedeehitus.
Ülevaade

Teedeinseneride kutsestandardid uuenevad

LIIVI TAMM
EhitusEST aprill 2025
Aadu Lassi nimelise teedevaldkonna auhinna pälvisid Robert Sinikas ja Vaabo Annus. Foto: Karli Saul / Transpordiamet
Teedeehitus

Aadu Lassi auhinna pälvisid Robert Sinikas ja Vaabo Annus

Eesti Taristuehituse Liit ja Transpordiamet
Statistikaameti andmetel jäi ehitushinnaindeks selle aasta kolmandas kvartalis võrreldes teise kvartaliga samale tasemele. Foto: Shutterstock
Ülevaade

Ehitushinnaindeks jäi kolmandas kvartalis võrreldes eelnevaga samaks

STATISTIKAAMET
Teedepäev 2024. Foto: Shutterstock
Sündmus

Tulekul teedepäev 2024

Eesti Taristuehituse Liit
EhitusEST oktoober 2024
Järgmine artikkel
Maanteeameti lõuna regiooni teetööd. Ardu liiklussõlm. Foto: GRK Infra AS

Lõuna-Eestis katsetatakse mudelprojekteerimist

Värske ajakiri siin:

EhitusEST aprill 2025

Eesti Ehitab messiajakiri

Eesti Ehitab 2025

Interjööri messiajakiri

Interjöör 2025

Väljaandja

EhitusEST

OÜ Meediapilt
Registrikood: 12376744
Aadress: Pärnu mnt 161-10, 11624 Tallinn
Telefon: +372 510 7011
www.meediapilt.ee
E-post: info@meediapilt.ee
Toimetus: toimetus@meediapilt.ee

Enim kasutatud sildid

Aasta betoonehitis aasta ehitaja aasta ehitusinsener aasta ehitusprojekt aasta nominendid aasta parimad aasta puitehitis aiandus arhitektuur betoon Betooniühing blogi digitaalehituse klaster Eesti Betooniühing Eesti ehitab Eesti Ehitusettevõtjate Liit Eesti Ehitusinseneride Liit Eesti Ehituskonsultatsiooniettevõtete Liit Eesti Ehitusmaterjalide Tootjate Liit ehitusettevõtjad ehituskonverents ehitusmaterjalid ehitusturg EKFML EMPL eriolukord haridus huvitav objekt katuseehitus konkurss liitude uudised maanteeamet mess MKM nõuanne puit puitarhitektuur renoveerimine seadus sisuturundus statistikaamet sündmus taltech teedeehitus ülevaade

Uudiskiri

Telli uudiskiri ja ole esimesena kursis oluliste uudistega!

    • Meediapilt
    • TööstusEST
    • Põllumehe Teataja
    • info@meediapilt.ee
    • Reklaami
    • Tingimused
    • Uudiskiri
    No Result
    Vaata kõiki tulemusi
    • Esileht
    • Teemad
    • Blogid
      • Bauroci blogi
      • Nordeconi blogi
      • Teede Tehnokeskuse blogi
    • Liitude uudised
    • Väljaanded
    • Kolleegium
    • Reklaami
    • Toimetus
    • Telli ajakiri
    • Telli uudiskiri

    © OÜ Meediapilt

    Küpsised

    EhitusESTi veebi kasutamist jätkates nõustute küpsiste kasutamisega. Loe lähemalt siit.

    Telli uudiskiri

    ja ole esimesena kursis oluliste uudistega!